Мама Завинаги форум
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Да поиграем-занимавки!

4 posters

Go down

info Да поиграем-занимавки!

Писане by mavi Пон 05 Май 2008, 00:04

[You must be registered and logged in to see this link.]

Играта е основната дейност, чрез която децата усвояват нови знания и трупат опит, при това естествено и лесно. Чрез нея се създава връзката между майката и детето и по един приятен за него начин детето се учи как да се справя с живота, развива своите социални умения и мисленето си. Деца започват да играят като имитират дейностите на възрастните и други по-големи деца. Имайте предвид, че най- добрият начин за усвояване на житейски опит и възпитание на децата е като играете с тях и така направлявате оформянето на характера им.

В развитието на всяко дете играта преминава през различни етапи: игра с възрастен, самостоятелна игра - детето си играе само, детето играе до друго дете без да си взаимодейства с него, съвместна игра – две или повече деца играят заедно.
През тези етапи детето играе различни игри: манипулира с предметите, играе с конструктори, играе игри с правила ("Кральо-Портальо") и сюжетно-ролеви игри.

Кои са подходящите игри през различните етапи и защо да ги играем?

игри за малки бебета


Ако вашето дете е все още много малко, не мислете, че то не се нуждае от емоционална връзка с вас и няма нужда от игра, защото нищо на разбира. Елементарните детски игри с възрастен са първото, от което може да започнете развитието на мисленето му. За целта подходящи игри са:

"Буба лази" – всички знаем тази детска игра от бебета. С показалеца и средния пръст тръгвате от началото на ръката или от коремчето на детето, като имитирате пълзене на буболечка и пеете:

"Буба лази, къде ще отиде? На (името на детето) на гости.
С какво ще я черпи? Със сладка гушка." ,


стигайки до вратлето на детето, го погъделичквате и казвате последната реплика.
Детето обикновено започва да се смее. Така работите върху няколко неща: изразяване на положителна емоция чрез смях, очакване пръстите да стигнат до врата. В по-късен етап ще забележите, че детето започва да се смее преди пръстите да достигнат до врата. Формирането на очакване е особено важно на по-късен етап, когато учим детето да очаква и предвижда по-сложни дейности през деня. Така се формира представа за време и наблягайки върху името на детето, се изгражда представата за собственото Аз.

"Камионче" – подобна игра с почти същите цели. Започвате да въртите показалеца от челото по целия овал на лицето, като казвате:

"Едно камионче вървяло, вървяло....." и така обикаляте три пъти лицето,
"...минало по едно мостче",
минавате с показалеца от веждите към върха на носа и стигайки върха, го натискате и казвате:
"...и казало БИП".

Децата много се радват на тази игра и искат още и още – можете да проследите реакцията на детето и да забележите как изразява желание за "още" – с усмивка, вдигане на вежди, сбръчкване на носа. По-късно по този начин може да изразява, че иска още да яде или че иска още разходка и др.

"Иди си – ела си" – това е много хубава двигателна игра. Като цяло игрите с големи движения са приятни за децата и много полезни. Слагате детето на коленете си с лице към вас и започвате да го навеждате към вас и да го вдигате нагоре, като казвате

"Иди си – ела си, печено прасе".

Спирайте от време на време и питайте детето иска ли още. Обикновено то се опъва и прави леки движения назад с тялото или главата, искайки още. Оставете му повече време за реакция. После продължете с играта, докато детето не отреагира само по някакъв начин. То ще осъзнае, че може да контролира играта, да влияе върху хората около себе си и да изразява своите желанията.

Измисляйте и други подобни игри. Разнообразете игрите, като сменяте темпото и обема на движенията. Така ще може да прави разлика между бързо/бавно, силно/слабо и т.н.


Последната промяна е направена от mavi на Пон 05 Май 2008, 00:19; мнението е било променяно общо 2 пъти
mavi
mavi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info Игри за деца след 4-5 месечна възраст

Писане by mavi Пон 05 Май 2008, 00:06

[You must be registered and logged in to see this link.]

Игри за деца след 4-5 месечна възраст


Това е етапът на самостоятелната иградетето си играе само. Свързана е преди всичко с манипулация с играчките, предметите и собственото тяло. Необходима е за опознаване на тялото, предметите от околния свят и за забавление, когато е оставено само. Към 4-5-ия месец детето започва да разглежда крайниците си и да ги лапа, така осъзнава, че са неделима част от него. После започва да дъвче играчки, да ги бута, хвърля, да изследва как функционират. За да могат да си изградят по-пълна представа за заобикалящата ги действителност, ние трябва да им предоставим играчки от различни материи, форми и големини. Необходимо е играчките да са поставени в непосредствена близост до детето, за да може да ги достигне, като протегне ръка.

Покажете на детето правилният начин, по който се играе с играчките – колата се "кара" по твърда повърхност, а не се потропва с нея; куклата не се дъвче, а може да се приспива.

Полезни примерни играчки:

- Всякакви видове дрънкалки, които да са лесни за хващане. Те могат да се направят и вкъщи от плат, пластмаса, тенекиени кутии и др.
- Над креватчето на детето може да се опъне въженце, на което да се закачат различни блестящи предмети и ярки играчки, които детето да може да бута и следи с поглед.
-Играчки, които издават звуци или светят, задвижвани с копчета или с дърпане на въженце.
- Количките за кукли са много подходящи за прохождащи деца, защото им помагат да се чувстват стабилни.
- "Малка стая" – използва се, за да създаде начални пространствени представи. Ще ви трябва голям кашон (напр. от голям телевизор ). Двата противоположни капака на кашона се изрязват, за да се получи нещо като тунел. В горната страна се пробиват дупки, в които се окачват на въженца предмети с различна форма и от различни материали. Детето се поставя в тази кутия легнало по гръб и се оставя свободно да манипулира с предметите. Заедно с това то опипва пода, стените и тавана на "малката стая", опознава околното малко пространство и изгражда представа за местоположението си в него.
- Може би сте забелязали, че за деца на тази възраст са по- интересни опаковките и кутиите. Затова им ги оставете след като си получат подаръка. Тях те могат да бутат, късат или използват за барабан. По този начин те опознават заобикалящия ги свят.


Последната промяна е направена от mavi на Пон 05 Май 2008, 00:12; мнението е било променяно общо 1 път
mavi
mavi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info Игри за деца след 1 година и полoвина

Писане by mavi Пон 05 Май 2008, 00:08

[You must be registered and logged in to see this link.]

Игри за деца след 1 година и полoвина

За този етап най-подходящи са конструктивни игри – те развиват координацията око – ръка, фините моторни умения, пространствените представи, въображението, както и представата за частите на предметите и изграждане на цял обект от тях. За да играе детето конструктивни игри, се изисква то да има определени двигателни умения. В момента по магазините се продават стотици варианти на конструктори и други игри тип "Лего". Но вие може да започнете с най-елементарни кубчета.

- Като начало постройте комин (кула) от големи по размер кубчета. С два комина могат да се формират представи за високо/ниско, повече/по-малко и др.
- Преминете към построяване на стена, като постепенно намалявате размера на кубчетата. Нека детето само открива празното място и съответния размер кубче, за да стане стената равна.
- Следващо по трудност е построяването на басейн, който може да напълните с вода, или гараж, в който може да прибирате колата-играчка.
- Построяване на къща с конструктор: първо вие я изградете, като детето помага, определяйки къде да се сложат прозорчетата (по-високо от основата), вратата (от пода), през която може да влиза малка кукла. Детето научава местоположението на покрива, стените и другите части на къщата.
- След това може да изработите стая от кутия за обувки и да я обзаведете с мебели, които детето да постави на правилните места.
- От кубчета може да се построи и град и с малки кукли да ходите до кубчето – "магазин" и кубчето – "поща".
- За децата, които могат да се справят, се продават и сглобяеми играчки, например коли.

С конструктор може да построите абсолютно всичко – използвайте въображението си.


Последната промяна е направена от mavi на Пон 05 Май 2008, 00:17; мнението е било променяно общо 2 пъти
mavi
mavi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info игри за деца след 3 годишна възраст

Писане by mavi Пон 05 Май 2008, 00:10

[You must be registered and logged in to see this link.]

игри за деца след 3 годишна възраст.


1. Игри с правила
– започваме да ги играем, когато детето е на етап да се научи да спазва определени правила, да изпълнява инструкции и да изчаква реда си. Те развиват мисленето - способностите за класификации и обобщения, познавателното развитие за околния свят и уменията за взаимодействие с връстниците. Игрите с правила са няколко вида и всички ние сме ги играли като деца:

група - двигателни игри


"Балонът се надува"- Децата се хващат за ръце в кръг и започва да се пее "Балонът се надува. Надувайте момчета да стане на парчета. Бум!" Заедно с песента децата постепенно разширяват кръга, като се движат назад и когато се каже: "Бум!", ръцете се пускат и децата клякат. По този начин се създава чувство за общност - всички се държат за ръце. Създава се доверие към другарчето - някои деца изпитват страх от движение назад, но когато се държат, те са по-сигурни. Играейки такива игри формираме и представа за голямо пространство.

"Котка и мишка"- има същите цели като горната, но движението е по-динамично. Децата отново се хващат за ръце и образуват кръг. Едно от тях е котката - тя е извън кръга, а друго е мишката - вътре в кръга. Започва песента и децата от кръга се въртят:

"В къщи има мишенце. То си гризе сиренце.(2)
А отвънка котката, хвърля се към мишката.
Бягай, бягай мишенце ще те хване котката.(3)"


На последното изречение "мишката" излиза от кръга, а "котката" започва да я гони. Другите деца не пускат "мишката" да влезе в кръга. Играта завършва, когато "котката" хване "мишката" или когато "мишката" успее да влезе в кръга. Победителят от двамата избира кой от кръга да смени победения. Чрез тази игра се формират и умения за избор.

"Капитане, капитане" - Едно от децата е капитан. То застава с гръб към другите и те го питат: "Капитане, капитане, какво е морето?" Той има два варианта за отговор:

a. "бурно"- другите започват да се движат бързо и да викат силно "Бу-у-у.."
b. "тихо"- движат се леко и шептейки, казват "ш-ш-ш"

Капитанът изчаква малко, казва "1,2,3 стоп" и се обръща. Другите деца трябва да застанат на място, без да мърдат, при команда "стоп". Когато капитанът види, че някой мърда, той го посочва и си сменят местата.
Освен по-горе описаните умения, децата се учат да контролират височината на гласа си и да изпълняват инструкции.

2. Игри с топка –Играйте игрите, които децата обикновено играят с топки - футбол, народна топка и т.н.

ІІ група- игри с карти и зарче


"Гледай си работата" – Като начало, когато детето е по- малко може да не използвате истински карти, а да си направите карти с по-елементарни фигури /триъгълник, кръг, сърце, къща/ и от различни материи /коприна, велур, шкурка, дърво/ - по две еднакви от всеки вид. Целта на играта е да се опознаят различни форми, да се развива тактилността, да се развива речта (задаване на пълни въпроси), да се изчаква ред и най-вече децата да се научат да съпоставят различни фигури и да усвоят понятията - "еднакво/различно".
На участниците се раздават наличните карти - отначало е хубаво да са по-малко и постепенно да увеличаваме броя им. Те трябва да ги разгледат и да отделят еднаквите. Определя се кой да е пръв. Той си избира от кого да поиска карта, така че да му станат две еднакви. Например Георги има кръг и казва на Сашо "Сашо, дай ми едно кръгче", ако Сашо има кръгче, му го дава. Георги отделя двете кръгчета и продължава да иска карти от другите участници. Ако Георги няма кръг, му отговаря "Гледай си работата" и е ред на Георги да иска карти. Целта на играта е да се съберат най-много еднакви карти. Печелившият получава материална награда.

"Зарче" - Целта е да се развият математически умения за събиране, понятия за "по-голямо/по-малко и равно в игрова обстановка. Нуждаете се от две големи зарчета. Всеки участник ги хвърля по ред и събира точките. Питайте детето: "Кой хвърли повече, ти или Пешо?", събирайте точките и давайте награди не само за най-много точки, но и за правилно отговорилите.

"Не се сърди човече" - Започнете играта със стандартните правила, но от начало използвайте само една пионка.

ІІІ група - игри с думи

"Кой издава този звук?" - Играта се използва при начално обучение в реч и за произнасяне на различни лепетни думи (па, гу), както и за запознаване с различни звуци, по които детето да може да се ориентира. Може звуците да се издават с уста, напр. "му-у", "бим- бам" - камбана или да се запишат на касетка звуци от близката среда /напр. звук от работеща прахосмукачка/

"Зоологическа градина" - Познай кое животно съм? Тук вече играта се усложнява, тъй като децата вече трябва да познават характерните особености на различните животни. Правила: един от участниците си намисля някое животно и започва да го описва. Например: " Аз сам домашно животно. Имам на главата си рога. Давам мляко и т. н." Който пръв и от най-малко обяснения познае животното, печели играта и той е наред да си намисля животно. Усложнете играта, като останалите участници един след друг задават въпроси, а този, който си е намислил животно, отговаря с "да" и "не", за да ги насочва.

"Познай каква професия имам?" - играта е със същите правила като горната, но се намисля професия. Играе се с деца, които имат някакъв социален опит. Намисляте си професия и описвате какво правите, как сте облечени, къде работите и децата трябва да познаят коя е тя. За позналия има награда. По този начин ги запознаваме с труда на хората. Например: "Аз работя на открито, копая с мотика и садя растения. Каква е моята професия?"

3. Сюжетно-ролева игра
– особено важна за изграждане на социалните умения. Характерно за нея е, че първо детето влиза в някаква роля, като имитира поведението на възрастен. При деца това се случва на 2-3 годишна възраст. По-късно възрастният създава определен сюжет, по който детето играе (на 4-5 год.), а към шестата година децата сами започват да измислят сюжета на играта. Това е възможно след като детето е усвоило определени знания и умения от предходните етапи на игра.

Ето някои полезни примери:

Игра с кукла – обличане, събличане, хранене, приспиване. Децата влизат в ролята на родители, братя, сестри и т.н. Така се запознават с взаимоотношенията в семейството, с отговорностите на неговите членове. Научават се частите на тялото върху куклата, както и да съобразяват дрехите с годишното време.

Игра "На гости" – разширяваме социалния кръг. Децата се учат как да си уговарят среща, как да се държат, когато са на гости, как да планират покупките, как да подредят масата и т.н. По-напредналите могат да усвоят редица математически понятия в естествена ситуация, като по равно – за всеки гост, трябва да има чаша, чиния, прибори. А ако някой остане без чаша, значи чашите са по-малко.

"Магазин" – това е място, което посещаваме всеки ден, така че е хубаво да научим детето как е организиран. Играйте цялото семейство. Поканете и децата на съседите. Подредете вашия магазин от различни предмети, ако въображението на детето позволява може и да не са реални – кубчето е вафла, чашата е олио. Направете пари от листчета, сложете картончета с цени на стоките. Децата в повечето случаи нямат реална представа за стойността на нещата. Например, смятат, че колата-играчка е по-скъпа от истинската кола и трябва да ги научим да разпознават реалната им стойност. Тази игра има много цели: да се научат как да поискат определена стока (общуване с непознат), изчакване на ред, мерни единици – олиото се продава в литри, а сиренето в килограми. Направете предварително списък с желаните стоки - така децата се учат да планират необходимите продукти. А онези, които не могат да четат, научете да дават предварително написан лист на магазинера.

След това можете да играете на:

"Готвачи" – определете предварително какво ще готвите и какви продукти ще ви трябват.

Играйте и игри, свързани с общуването на обществени места. Създайте ситуация, която е близка до реалната. Например:

Пътуване с автобус или влак – автогара, ж. п. гара. Наредете столове, детето може да играе шофьор, а след това - пътник. Децата си купуват билети, качват се и слизат от превозното средство. Шофьорът обявява спирките, отваря вратите.

Поща – боравене с пари, плащане на сметки, пускане на писмо.

Полицай – учете детето как да търси помощ, ако се изгуби.

Играйте на различни професии, като детето влиза в ролята на учител, готвач, строител и т.н.

И не забравяйте, че за детето е много важно да играете с него, да му отделяте повече време, за да се чувства то обичано. Само купуването на дрехи и храна няма да създаде добър човек. Детето се нуждае преди всичко от общуване и направляване на развитието.
mavi
mavi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info весели игри за децата

Писане by mamazavinagi Чет 07 Авг 2008, 14:16

Тук са описани някои начини с елементарни и достъпни подръчни средства да забавлявате малчуганите.


Телефон

Можете
да направите телефон по много лесен начин - пробиите дупки в средата на
дъното на две кофички от кисело мляко или пластмасови чаши. Свържете ги
с дебел конец с дължина 2-3 метра, като на краищата сложите големи
възли. Когато въженцето се опъне телефонът е готов.




Картина от цветен пясък

Вземете
ситен пясък и го сложете в няколко чаши. Сложете във всяка чаша
сладкарски оцветител на прах. Размесете с пясъка. Вземете бял картон,
лепило и четка. Нека детето очетае с лепило различни форми и след това
да ги посипе с различни цветове пясък.

Музикален инструмент

Необходими
са ви две хартиени чинии и десетина зърна боб. Поставете едната чиния с
дъното надолу. Сложете боба в нея. Сложете отгоре другата чиния с
дъното нагоре. Облепете с тиксо. Получава се нещо между дайре и
барабанче. Тази играчка е предназначена за деца над 3 години, поради
риск от разкъсване и задавяне с бобено зърно.

Бижута от брашно

Необходимите съставки са:
3/4 чаша брашно
1/2 чаша нишесте
1/2 чаша сол
топла вода
Смесете
съставките в купа. Добавяйте по малко топла вода докато се оформи
тесто. Преди да започнете работа, поръсете тестото с брашно, за да не
бъде лепкаво. От тестото могат да се направят мъниста и други форми,
които да се пробият с клечка за зъби. Оставете да изсъхнат. Играта е за
деца над 3 години.

Кутия за пипане

Необходима
ви е кутия от обувки. Изрежете отвор в средата на капака. Украсете
кутията с цветни хартии. Сложете вътре различни предмети. Нека децата
бъркат през дупката и се опитват да отгатнат какъв предмет са хванали.

Огърлица от макарони

От макарони и конец може да са направи интересна огърлица. Играта е за деца над 3 години.

Хербарий

Нека
децата съберат красиви есенни листа. Сложете ги между страниците на
голяма книга. За да предпазите страниците от влагата сложете листата в
салфетка. След няколко седмици извадете листата и ги дайте на децата да
оформят върху картон с лепило различни фигури.

Следвай точките

Можете
да забавлявате децата като им направите рисунка от точки, която те да
очертаят сами свързвайки точките. За по-големи деца раздалечете точките
и ги номерирайте.

Гигантска химикалка

Можете
да я направите от изразходен рол он дезодорант. Ако е възможно отворете
дезодоранта или махнете топчето. Измийте флакона добре и сложете вътре
течна темперна боя.

Палатка

Можете
лесно да направите палатка сред природата. Необходимо ви е въженце и
стар чаршаф или одеало. Опънете въженцето между две дървета и сложете
чаршафа на половина през него. Застопорете краищата на чаршафа с камъни
така че да се получи палатка. Децата могат да си нарисуват с маркер или
да си изрежат прозорци.

Гирлянди

Нека
децата нарежат лентички от цветна хартия с еднакъв размер. От
лентичките с лепило да направят кръгчета, които да са съединени като
верига.
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info Re: Да поиграем-занимавки!

Писане by mamazavinagi Чет 16 Окт 2008, 18:15

МУЗИКАЛНИ СТОЛОВЕ

Подредете в редица няколко стола, като техния брой трябва да е с един по-малко от колкото са участниците. Така например ако децата са 10, столовете трябва да бъдат 9. Играчите се движат около тях, докато свири музика. Когато музиката спре, те трябва да седнат на свободен стол. Този който не успее, изгаря от играта. С промяната на броя на децата се променя и този на участниците. Играта продължава до тогава, докато има 2 участника и 1 стол. Този който седне пръв на стола е победител.

КЪДЕ Е ТОПКАТА

Поставете пинг – понг топче на ръба на маса. Един от играчите е със завързани очи. Тя или той е застанал с гръб към масата. По команда той/тя прави няколко стъпки напред, завърта се 3 пъти, връща се към масата и се старае да издуха топчето от масата. Забавно е отстрани да гледаш как някой от участниците се опитва да издуха топчето от място, където то никога не е било.

ХВАНИ ИГРАЧКАТА

Поставете малки играчки на земята. Докато музика свири всички се разхождат в кръг, следвайки водача. Когато музиката спре, всеки трябва да грабне играчка. Детето, което не успее да вземе играчка изгаря от играта. Броя на играчките трябва винаги да се редуцира. Победител е този, който остане до края на играта.

ПУСТИННИ ОСТРОВИ


Това е игра близка до тази с музикалните столове, но се играе с листове хартия, разпръстнати на пода. И тук отново броя на листовете е по-малко с един от броя на играчите. Когато музиката спре децата трябва да замръзнат на някои от свободните листове. Играчът, който не успее да заеме своето място върху някои от листовете хартия изгаря от играта. И тук броя на листовете е с един по-малко, отколкото участниците. Листа трябва да е цветен и да не е прекалено малък.

ГОЛ

Поставете балон на пода. Един от участниците е със завързани очи. Той трябва да застане на разстояние около 6-7 крачки от балона. Завъртете играча около 3 пъти преди да удари балона към вратаря. Забавно е, когато някой от играчите рита във въздуха в грешна посока преди да уцели балона. Победителя е този играч, който го удари.

СПУКАН БАЛОН


Балона се намира върху левия крак на участниците. Целта на играта е да спукаш балона на съперника с десния крак. Не играйте тази игра с малки деца.

Чия сянка е тази?

Поставете бял лист хартия на стената. Един от играчите сяда на стол пред листа. В противоположната страна на стаята се поставете върху маса една лампа. Всички деца се разхождат из стаята. Участника, който е на стола трябва да се опита да разпознае останалите по техните сянки. Играчите трябва да се стараят да променят своите сянки. Този, който е разпознат

Шепот

Участниците трябва да шепнат трудни фрази към последния в редицата играч. Обикновено когато тази фраза достигне до последното дете, тя се сменя.

Направи го обратно!

Направете списък от неща, които могат да извършат участниците. Например: ходя, тичам, сядам на земята, скачам на левия крак, махам с (дясна) ръка, стоиш неподвижно, стоиш мирно, клякам, крещя, танцувам и т.н. Целта на играта е да го направиш точно противоположното на това, което ти казват. Постепенно намаляват тези участници, които са сгрешили. Победител е този, който остане до край.

Пъзел от изрески

Тази игра може да се играе от отбор или индивидулно от участниците. Изрежете картинки от стари списания. Накъсайте ги или ги изрежете на малки парченца. Поставете всяко едно от тях в отделна кутия или чанта. Играча или отбора подредил първи картината е победител.

Музикални удари

Всички участници трябва да тичат, скачат, прескачат, танцуват и т.н. по време на музиката. Когато музиката спре, те трябва да седнат на пода възможно най-бързо. Последния седнал изгаря от играта. Играйте докато имате победител.

Отгатни

Преди да започнете играта вземете около 10 средно големи картонени кутии. Изрежете на всяка една дупка на капака, достатъчно голяма за да можеш да провреш ръка в нея. Залепете етикети или нарисувайте числа, така че да знаете коя кутия коя е. Поставете различни предмети във всяка кутия. Всички участници са със завързани очи и един по един трябва да проврат ръка в кутиите и да отгатнат какво се намира в тях. Например: обеци, памучна прежда, играчка, паек, топче, четка за зъби, количка, захарче и т.н. Използвате своето въображение, списъкът може да бъде неизчерпаем, но не бъдете твърде разхвърляни.

Игра с халки

Направете картонени пръстени, които могат лесно да се нанижат на бутилка от безалкохолно. Изрисувайте и украсете пръстените, както и празното шише. Всеки участник има по три пръстена. Поставете 3 шишета на земята, и маркирайте въображаема линия от където да хвърляте халките, а всеки участник има свой ред. Този с най-висок резултат е победител.

Музикални статуи

Всички участници трябва да се движат докато музиката свири. Когато тя спре, децата трябва да застанат неподвижно като сатуи, дотогава докато музиката не започне отново. Първото дете, което се раздвижи, изгаря от играта. Това се повтаря, докато остане един победител.

Вода и суша

Тази игра, която изисква внимание и е наистина забавна. В момента, в който чуят думата “суша”, участниците скачат напред, а когато чуят “вода” – назад. Думата “суша” може да се замени с друга. Движенията обаче трябва да останат такива, каквито са при думите “суша” и “вода”. Играчът, който сбърка изгаря от играта.

Надбягване с лъжици


Всеки играч трябва да тича, държейки лъжица, въху която е поставен картоф. Ако картофа падне, участникът трябва да го върне обратно на мястото му и да продължи да се движи. Да тича без картоф върху лъжицата означава да наруши правилата. Участникът, който измине разстоянието за най-кратко време е победител. Вместо картоф може да поставите и друго, може да пробвате дори и с лимон.

Мишена

Върху картон нарисувайте дартц с кръгове и точки. Всеки играч участва с 3 топки, направени от пластелин, хвърляйки от едно и също място. Когато дойде реда му той трябва да се старае да уцели центъра. Участникът с най-висок резултат е победител.

Домат

Всички деца се нареждат седнали в кръг. Едно от тях е седнал в центъра на кръга. Всеки един от участниците го питат различни въпроси. Единствения отговор обаче на всеки един въпрос трябва да бъде “Домат”. Първият, който разсмее човека, седнал в центъра на кръга е победител и заема неговото място. Въпросите могат да бъдат например: Какъв е цвета на косата ти? Доматен. С какво си миеш зъбите? С домат.

Намери знамето

Участниците се разделят два отбора. Първият се разполага в единия край на двора, а втория в другия край. На отборите се дава известен период от време, около 5 минути, за да скрият знамето в тяхната част от полето. През това време шпиони наблюдават, къде противниковия отбор скрива знамето. Когато те са готови го уповестяват на останалите и те започват да го търсят. Ако си хванат от опонента на тяхна територия, трябва да отидеш в затвора и можеш да бъдеш освободен само от този, който те е задържал. Първият отбор, който открие знамето, печели.

Куче, куче, къде ти е кокала?


Това е игра за навън, но може да се играе и в затворено помещение. Ученик играе ролята на кучето. Тя или той сяда на стол с гръб към класа. Поставете гумичка, линийка или друг предмет под стола. Това играе ролята на кокала. Когато кучето се обръща някой затваря очите му, а друг открадва кокала и го скрива у себе си. Тогава всички запяват: Куче, куче, къде ти е кокала? Някой го открадна? Познай кой е? После кучето има три шанса да отгатне у кой е кокала. Ако той го огкрие, продължава да играе ролята на куче. Но ако не отгатне, човека който е взел кокала, сяда на неговото място.

Червена светлина, зелена светлина


Един от участниците играе ролята на светофар, а целта на останалите е да го докоснат. Преди започването на играта, всички деца се нареждат на 15 стъпки разстояние от светофара. Той застава с лице към останалите и казва “зелена светлина”. В този момент на децата им е позволено да се предвижват. Когато каже “червена светлина”, те обаче трябва да замръзнат. Ако някой го хванат да се движи, изгаря от играта. Първия който успее да докосне светофара печели играта и той заема мястото на светофара в следващата.

Саймън казва

Едно от децата избира да е “Саймон”, а другите участници се подреждат в права линия. Той показва някакво действие, а останалите деца трябва да го последват. Това може да бъде например: докосни обувката си, подскочи 10 пъти на един крак, танцувай и т.н. Ако не някой от тях не успе да следва инструкциите му, изгаря. Последният, който остане в играта е победител и заема мястото на Саймон.

Време е за вечеря


Едно от децата играе ролята на вълка и тя/той застава на около 15 стъпи разстояние с гръб към останалите. Другите деца питат: “Колко е часа господин Вълчо?“ и той се обръща и казва някакъв час. Например: 9 часа е. Останалите трябва да направят 9 крачки към вълка, 4 часа = 4 стъпки, 6 часа = 6 стъпки и т.н. Вълкът отново се обръща с гръб и чака следващия въпрос. Когато те са близо до него и отново го попитат: “Колко е часа?”, той казва: “Време е за вечеря” и започва да ги гони. Този, който го хванат, застава на мястото на вълка.

Слепия човек Бъф

Това е игра подходяща за рождени дни и празници в затворени помещение. Необходимо е всеки участник да има стол. Децата се подреждат в кръг, а едно от тях е със завързани очи. То е седнало в центъра на кръга, докато останалите си сменят своите места. След което, то трябва да седне в скута на някой от играчите. Никой не трябва да говори. Той трябва да познае в чий скут е седнал. Ако е отговорът му е правилен, двете деца си сменят местата. Наградата за победителите може да бъдат бонбони или други лакомства, което ще накара децата да стремят към победа.

Чия е моята линия?

Децата се нареждат, седнали в кръг. Едно от тях напуска стаята. През това време останалите решават какво ще бъде, когато се върне. Ако например решат, че ще бъда рок звезда, те я викат, а тя трябва да пита всеки по ред, какво трябва да купи за себе си. Някой ще каже китара, друг сценичен костюм, трети микрофон и т.н. Ако той/тя попита всички в кръга без да е отгатнал какъв е, трябва да пробва отново и отново да излезе, а останалите да изберат нещо друго. Тази игра е много лесна и адаптивна за деца от всички възрасти.

Хвани балона

За тази игра е необходимо да имате 3 или 4 балона. Децата се нареждат в кръг, седнали на пода и всеки от тях има номер. Участника с най-голямото число застава в средата с балон в ръка. Казва едно число и го хвърля. Преди той да е паднал на земята, детето, което чуе своя номер трябва да го улови. Ако не успее, той застава на мястото на участника в средата.
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info Re: Да поиграем-занимавки!

Писане by Гост Сря 22 Окт 2008, 22:38

Намирам идеите за игри тук наистина много полезни. За зимата, когато не може да се излиза много навън с малките палавници, това е в помощ на родителите. Усмивка
avatar
Гост
Гост


Върнете се в началото Go down

info Игри с гримиране и преобличане

Писане by mamazavinagi Пет 14 Ное 2008, 12:59

Игри с гримиране и преобличане



Децата обичат да се представят като други хора и игрите с гримиране и
преобличане им позволяват да правят точно това. От сандъка с играчки до
Интернет игрите това е любимо занимание за деца от всички възрасти.

Защо децата обичат да играят на преобличане?

Когато децата от предучилищна и ранна училищна възраст се преобличат като
възрастни и играят роли на възрастни хора, те учат за света около тях и
това им помага за тяхната собствена идентификация. Междувременно детето
опитва да намери своя собствен път в живота. Тези игри им помагат
временно да опитат нова идентичност.

Идеи за игри

Игрите с гримиране не трябва да бъдат сложни. В действителност много от
малките деца са щастливи с маска направена от хартиена торбичка и
ръкавици от чорапи. Прости костюми и неструктурирана свободна игра
често са достатъчни, за да се забавляват и обучават с игрите с
гримиране и преобличане. Колкото по-дълго децата се представят за някой
друг, толкова по-дълго са щастливи.

Мама и татко за един ден

Децата се стремят да бъдат като възрастните. Позволете им да се разхождат с
вашите обувки. Дайте им да си играят с вашите стари дрехи, шапки,
обувки и бижута. Това е една добра възможност да се посмеете заедно.
Създавайки нови изживявания с тях, вие създавате спомени за цял живот.

Преобличане като вълшебници

Децата обичат да се чувстват като в приказка. Вие може да купите костюм,
бижута, грим и маски от магазините за парти аксесоари. Те предлагат и
богат асортимент от колани, вратовръзки, магически крила, пръчки и
други.

Преобличане като принцеси

Кой не обича да се чувства кралски? Аксесоари за принцеси могат да се закупят
и он-лайн в редица сайтове, но също може да се направите на принцеса и
с подръчни средства. Нужно ви е старо перде, пластмасова коронка или
диадема и красив голям пръстен.


От Диана Стойнова

[You must be registered and logged in to see this link.]
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info Пластилин, моливи и детска радост

Писане by mamazavinagi Пет 21 Ное 2008, 14:42

Няколко молива и лист хартия могат да превърнат малкото чудовище в ангелче. Снимка: SXC
Обхваща ли ви тих ужас само при мисълта, че съвсем скоро ще стане минус сто градуса и няма да можете да извеждате човечето на вън?

На всичкото отгоре има и зимна ваканция, през която ще трябва да се гледате по цял ден, да се борите със скуката и с белите (които впрочем се правят за разнообразие) и изобщо зимата като цяло е неприятен и изпълнени с крясъци и детски сълзи период.

Понеже ни става много мъчно когато майките крещят на децата си из апартамента, децата се разплакват и майките се разплакват с тях от безсилие, няколко „тихи игри“, в които можете да се включите спокойно и вие, ще оправят положението.

Всъщност ги знаете, само мъничко припомняне трябва и не, не говорим за това да оставите детето да гледа в захлас "Малката русалка" 14 пъти. Телевизията не трябва да замества игрите.

Книжки за оцветяване

Нека да е с моливи, за да не ви се налага да триете после червените, сините и зелените точки от флумастери по ръцете, ушите, нослето и всички места извън книжката.

Изберете такива, които са с любимите му анимационни герои. Книжките с по-големи картинки са за по-мънички дечица които все още не могат съвсем старателно да не излизат от очертанията.

В никакъв случай не правете голям проблем от това, че не е оцветено хубаво, важното е на детето да му е забавно.

А вие можете да се включите съвсем спокойно в оцветяването. Защо да не си вземете и собствена книжка и ваши си моливи.

Опитът показва, че на децата им става много приятно да гледат родителите си как се занимават с „детски неща“, чувстват се разбрани и са склонни да имитират вашето старание.

А щом вие седите и си оцветявате кротко, то ще направи същото.

Фигурки от пластелин

Или от малко от тестото,ако сте решили да правите разни домашни вкусотии.

Можете да си направите и "домашен пластелин" от брашно и вода.

Помолете го да ви направи някаква фигурка, дайте му задачка, защото само с „иди да си правиш фигурки с пластелин“ няма да стане. Малките трябва да се чувстват оценени.

При всички случаи трябва да осигурите достойно място за всичко, излязло из под детските ръце. Дали ще е по перваза на прозореца (само сложете хартия отдолу, защото пластелина пуска) или ще оставите фигурките да украсяват масата за обяд – вие решавате.

Украса на детската стая

Още от началото на декември можете да започнете с рисуването на коледни картинки и правенето на гирлянди от цветна хартия.

Нека малкия човек да украси стаята си както намери за добре, дори да не това да не отговаря на собственото ви чувство за красиво.

Каквото и да измислите, имайте предвид, че децата остават съсредоточени в едно и също нещо за кратко време. Измисляйте му забавления и не се притеснявайте чак толкова от студа навън.

Ако се облечете хубаво, една зимна разходка преди обяд ще накара малкото ангелче да спи поне до четири следобед.
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

info Нов поглед върху старите идеи

Писане by Lindzi Вто 23 Фев 2010, 15:47

"Ох, колко играчки съм му купила а той не си играе с тях. На него му дай мобилния телефон на баща му или дистанционното на телевизора. Какво да правя? Нещо трябва да измисля?"

Да, малкия любознателен човек изисква нови и нови предмети за изучаване и забавление. Всичко на около е толкова интересно! И защо трябва да си играе с този телефон играчка който го е изучил отгоре до долу, ако пред очите му е истинския с множество функции и невероятната тенджера върху която е толкова забавно да тропаш с лъжици?

Хайде да направиме още няколко играчки от подръчни материали, това е толкова лесно и увлекателно.

Предлагам ви на избор няколко играчки, които могат да се направят за броени минути (например, докато мъничето спи). В основата на тези играчки лежат стари идеи, но вариантите за тяхната направа са безброй много.

1.Дрънкулка
детска - Да поиграем-занимавки! I1
За тази играчка ще ви трябва празна кутия от грах, боб или както е в нашия случай кутия от чай Hipp (тя е по мека) , цветна хартия (упаковъчна), лепило и дебела връв.

В кутията от чай правиме две дупки една срещу друга, и прокарваме през тях връвта.

След това по-произволен начин облепяме кутията с упаковъчната хартия.

Слагаме вътре боб, царевица или леща, и плътно затваряме капачката.

Най-добре капачката да я залепите.

След това взимате две-три гевречета, или голями копчета и прекарвате през тях връвта.

Връвта може да я завържете, а може и да я оставите така. Тази играчка се прави много бързо. Опитайте се, тя със сигурност ще се хареса на вашето съкровище.

детска - Да поиграем-занимавки! I2

2. Шумоляща кесийка

детска - Да поиграем-занимавки! I3детска - Да поиграем-занимавки! I4

За тази играчка ще трябва да ушиете торбичка или да използвате вече готова с произволен размер.

Бебето с удоволствие ще мачка тази торбичка, която издава такива странни звуци. Може да я завържете да виси, така че бебето да си играе с краченца. Ако кесийката е направена от ярък и красив материал, то тогава ефекта ще е двойно по-голям.

Няколко такива малки торбички, напълнени с най различни неща може да завържете на преградата на креватчето и детето с удоволствие ще ги изучава.

Важно. Преди да ги дадете на детето се убедете че са завързани много добре и няма възможност да се скъсат и съдържанието да се изсипе. Трябва да бъдат надеждно завързани, а най-добре зашити.


3. Веселият чорап

Взимаме обикновен чорап /по добре да бъде шарен/. Също така ще ви трябва и пласмасова кутийка от киндер-сюрприз и мъниста (може вместо мъниста ? ориз или леща или грах), парченце цветен/шарен плат, игла и конец. Вместо кутийка от киндер-сюрприз може да използвате пластмасово топче от дръкулка, състоящо се от две части.

Отначало взимаме кутийката от киндер и слагаме в нея мънистата и я затваряме. Ако използвате топче внимателно трябва да го залепите след като поставите съдържанието. След това го обвивате с парчето плат и го зашивате. Полученото цветно топче го пришивате към чорапа, и готово. Вече бебето ще може да го рита с крачета и бута с ръчички. Колко интересни звуци издава този вълшебен чорап!


4. Кутия-дрънкулка

детска - Да поиграем-занимавки! I5

Ако ви е останала празна кутия от дискове, не бързайте да я изхвърляте. От нея може да се направи забавна дрънкулка за вашето дете. Достатъчно е вътре да поставите няколко орехи или кестени, да залепите кутията и играчката е готова!

Може да вземете ненужна стара гривна. Сложете я вътре в кутията и от двете и страни поставете гумени топчета, орехи или кестени и готово!


5. Колелца

детска - Да поиграем-занимавки! I6

Да се направи тази играчка е съвсем просто. Трябва ви малък обръч в който да нанижете колелца от детска пирамида. Колелцата може да бъдат най-различни и неограничено количество. На бебчето ще му хареса да ги прехвърля наляво и надясно.


6. Вълшебна кутия

Тази играчка много се харесва на малките любознайковци. Прави се много лесно. Не веднъж е помагала на мама, когато и е необходимо срочно да свърши някаква работа. Но, за да стане тази играчка мамин помощник трябва да се знае следното:

*трябва да се крие и да не се показва докато не стане действително необходима;
*дайте да разбере детето, че тази кутия е много необходима на мама, а най-добре на татко;
*от време на време сменяйте нейното съдържание;
*в кутията в никакъв случай не трябва да има остри и други опасни прадмети за детето;

Как да я направим:
детска - Да поиграем-занимавки! I7
Взимаме кутия от обувки, най-добре по-голяма. В нашия случай кутията е от касетофон. Облепяме я с красива хартия. Изрязваме дупка в капака, така че спокойно през нея да може да се мушне ръка. Отчетете факта, че през тази дупка трябва да може да се изкарват и предметите които вие сте сложили. Залепвате капака. Това е. Ето например какво може да сложите вътре:
Саморъчното изработване на играчки за вашето дете ? това е увлекателен творчески процес, той се харесва както на детето така и на родителите. Колко е приятно да сложите самостоятелно направената играчка в креватчето на вашето дете докато то спи, а след това да се радвате на неговата усмивка ......

[You must be registered and logged in to see this link.]
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

info Куклен театър

Писане by Lindzi Вто 23 Фев 2010, 15:50

ПАПАГАЛ


детска - Да поиграем-занимавки! Papagal

детска - Да поиграем-занимавки! Papagal2


  • Оцветете ръкавицата от двете страни.
  • Окото от хартия или плат залепете на палеца.
  • Изрежете от хартия или плат крилото и го зашийте между палеца и показалеца.


КУЧЕ



детска - Да поиграем-занимавки! Kuche

детска - Да поиграем-занимавки! Kuche2


  • Вземете стара ръкавица и от обратната страна
    рисуваме петна, оцветяваме наполовина показалеца и кутрето. С няколко
    шева закрепваме средния и безименния пръст на ръкавицата.
  • На сресния и безименния пръст залепваме очи от хартия, вежди и муцунка от вата.
  • плат /плюш/ изрязваме ушите и опашката, а от червен плат езичето.
  • Пришиваме ги към ръкавицата както е показано.
  • Слагаме ръкавицата, сгъваме средния и безименния пръст и поставяме кучето на масата.


КОЗА



детска - Да поиграем-занимавки! Koza

детска - Да поиграем-занимавки! Koza2


  • Изрязваме от плътен плат уши и червено езиче.
  • Зашиваме с три шева средния и безименния пръст, а на тяхния връх пришиваме брада от прежда.
  • плат /плюш/ изрязваме ушите и опашката, а от червен плат езичето.
  • От външната страна на ръкавицата на средния и безименния залепваме очи, зашиваме уши език, избродирваме вежди и уста.
  • Между ушите залепваме перчем от вата.
  • Слагаме ръкавицата, сгъваме средния и безименния пръст,и мушкаме зад тях палеца.
[You must be registered and logged in to see this link.]
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

info Идея за празник

Писане by styyni Съб 18 Сеп 2010, 08:00

детска - Да поиграем-занимавки! 31

Малки занимавки за празника:

детска - Да поиграем-занимавки! 81
Украса от цветна хартия:


детска - Да поиграем-занимавки! 42
Хартиени гирлянди направени от панделка и цветни триъгълници.детска - Да поиграем-занимавки! 51
Хартиени цветя от нагънати на хармоника цветни листове.детска - Да поиграем-занимавки! 61
Хартиени въртележки и още един лесен гирлянд.Пиратска шапки и коронка за принцеси:

детска - Да поиграем-занимавки! 72
Повечето момченца искат да са страшни, като пиратите и да имат блестяща сабя. А не знам момиченце, което да не мечтае да е принцеса с блестяща корона и бална рокля.Гирлянд от шоколадови яйца


детска - Да поиграем-занимавки! 117

А това са гирляндите от празни шоколадови яйца, който може да използвате и за други празници. Идеята пак е на Стефка.
детска - Да поиграем-занимавки! 219
детска - Да поиграем-занимавки! 92


[You must be registered and logged in to see this link.]
styyni
styyni
властелина на форума
властелина на форума


Върнете се в началото Go down

info Занимавка за сръчни ръчички

Писане by styyni Съб 18 Сеп 2010, 08:06

[You must be registered and logged in to see this link.]
styyni
styyni
властелина на форума
властелина на форума


Върнете се в началото Go down

info Замък от кашони

Писане by Lindzi Пон 04 Окт 2010, 11:52

детска - Да поиграем-занимавки! 215
детска - Да поиграем-занимавки! 45
Снимките на този картонен замък ни изпрати Елена Цанова. Ето част от нейното писмо:
“Идеята дойде от увлечението на синът ми Дидо (3г.) към замъци, принцеси, принцове и т.н. Събрах няколко кашона с различни големини, които подредих и приших с обикновенни игла и конец. С помоща на макетно ножче изрязах бойници, врата и прозорци. Боядисах цялото това нещо и се получи страхотен замък, подходящ за криене, за индиански боеве или за нашата любима игра – спасяване на принцеси от злия дракон:)))”

А това са картонените замъци на нашите приятели:
детска - Да поиграем-занимавки! IMG_9441
детска - Да поиграем-занимавки! IMG_9449детска - Да поиграем-занимавки! IMG_9448
детска - Да поиграем-занимавки! 38
[You must be registered and logged in to see this link.]
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

info Re: Да поиграем-занимавки!

Писане by styyni Вто 16 Ное 2010, 14:37

Игри за вкъши! детска - Да поиграем-занимавки! 704135

Игри за навън!


Игри за рожден ден!

styyni
styyni
властелина на форума
властелина на форума


Върнете се в началото Go down

info Re: Да поиграем-занимавки!

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите