Мама Завинаги форум
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Общуването с учителките в детската градина

4 posters

Go down

Общуването с учителките в детската градина Empty Общуването с учителките в детската градина

Писане by papi Пет 14 Ное 2008, 00:21

Детските градини у нас изпълняват две важни задачи. Първата е социална - осигуряват помощ на родителите при отглеждането на децата и им дават възможност едновременно да работят и да се грижат за малките човечета. Втората , и далеч по-важна задача, е възпитателна. Детската градина е първата степен в образователната система у нас и се грижи най-вече за възпитанието и социализацията на децата. Усилията на детските учителки са съсредоточени върху това детето да расте като самостоятелна и уверена личност, да усвои умения за общуване и работа в екип, да овладее добре родния си език и да се научи да го използва правилно, да обогати речника си, да опознае света и природата около себе си, да придобие първи математически познания, да опознае тялото си и да расте здраво и жизнено...и всичко това чрез игра. За да може един ден тази малка сладка въртележка да се превърне в уверен, знаещ и можещ млад човек, който умее да носи отговорност за себе си и собствения си живот.
Едва ли има нужда да си припомняме хубавата поговорка за първите седем години, за да се убедим колко е важно учители и родители да си помагат и партнират във възпитанието на децата. Детската градина е едно от първите места, където най-важните възрастни за детето - тези, с които то прекарва най-много време, е хубаво да си подадат ръка.

1.С кого прекарва по 8 часа на ден детето ни?

Детските учителки в повечето случаи имат бакалавърска или магистърска степен по " Предучилищна педагогика". Те са минали курсове по детска психология, обща и предучилищна педагогика, детска литература и фолклор, изкуствознание, природо-математически науки, педагогика на семейството, теория на възпитанието, театрално майсторство, музика, анатомия и физиология.
Те ще бъдат до детето ви, когато вас ви няма. Те ще го посрещат и изпращат всеки ден, ще споделят радостта от победите му или тъгата от разочарованията. Те ще окажат много сериозно влияние върху възпитанието му. Обучението им е дало необходимите знания, но вие, детето и самата учителка ще се чувствате по-спокойни и по-добре, ако успеете да изградите пълноценни отношения помежду си.

2.Говорете с учителките

В повечето случаи всяка група в детската градина има по две учителки. Не ограничавайте всекидневните си виждания с тях само с "Добро утро" и "Довиждане". Използвайте всяка възможност да поговорите. Питайте ги не само как е минал денят на детето, но споделете и какво сте правили у дома. Колкото повече неща знаят учителките за детето, толкова по-адекватно ще се отнасят към него. Същото важи и за вас. Осемте часа в детската градина не бива да остават бяло петно за родителите. Обърнете внимание на рисунките, закачени на таблото, или на фигурките от пластилин, които са направили децата през деня, и не ги оставяйте без коментар - това са резултати от работата, както на детето, така и на учителките. Може да е само една дума, но тя показва, че сте забелязали и оценили усилията, които са вложени.
Търсете учителките не само, когато не сте съгласни с нещо, но и когато има за какво да им благодарите.

3.Пазете авторитета им

Със сигурност не винаги ще сте съгласни с решенията и действията на учителките. Но не си позволявайте коментари с детето или пред него. Ако то види, че вие не уважавате "госпожите" му, как след това то да ги уважава! Подкопаването на авторитета на учителките пред детето се отразява най-вече върху самото него и пребиваването му в детската градина. Така го вкарвате в противоречива ситуация: "Мама и тате не харесват госпожата, а ме оставят при нея по цял ден." Това обърква детето, кара го да се чувства неспокойно и напрегнато, без да знае на кой възрастен може да се довери, когато мама и тате ги няма.
Ако не сте съгласни с нещо или сте притеснени, най-добре е да говорите с учителките и заедно да стигнете до решение, без да намесвате детето.

4.Ходете на родителски срещи и участвайте в живота на групата

Не пропускайте родителските срещи и не се притеснявайте да питате или да изказвате мнението си на тях. Срещите се правят именно, за да си поговорите с учителките и с другите родители и да вземете общи решения. Колкото по-открити и ясни са взаимоотношенията между вас, толкова по-спокойни ще са децата. Включвайте се, колкото ви е възможно, в живота на групата и мероприятията на детската градина - идете заедно на театър, на екскурзия, участвайте в организирането на коледното тържество.

5.Помагайте в работата на учителките


Поинтересувайте се от какво имат нужда учителките за работата в групата. Понякога това са дребни неща, които лесно можем да осигурим - празни картонени кутии, изписани от едната страна листи, цветни хартии, стари списания, книги, дискове с подходящи песнички, играчки, с които детето вече не играе.

Доверието между възрастните, които се грижат за детето, е здрава основа за неговото възпитание. То се гради крачка по крачка. Не се колебайте да ги направите. На добър път в детската градина, родители!

Източник: списание "Бърборино"
papi
papi
Глобален Модератор
Глобален Модератор


Върнете се в началото Go down

Общуването с учителките в детската градина Empty Re: Общуването с учителките в детската градина

Писане by Lindzi Вто 20 Яну 2009, 21:13

С преподавателките на Лазар съм в много близки отношения. Имаме си телефоните, поздравяваме се по разни поводи, а когато Лазар е на градина, винаги се интересувам, как е минал денят му, справя ли се с материала и др. подобни. На родителски срещи, обсъждаме какво ще е необходимо на групата и ние, родителите го осигуряваме.
Нашите учителки са прекрасни, и това личи и в усмивките на децата ни, които с радост ходят в съответветното детско заведение!
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

Общуването с учителките в детската градина Empty Re: Общуването с учителките в детската градина

Писане by gerito_81 Вто 04 Мар 2014, 15:24

до миналата година и ние бяхме в много близки отношения с госпожите на голямата ми дъщеря. От тази година обаче нещо се случи и контактите с учителките се намалиха до минимум. Това ме притеснява разбира се, но явно от всички родители само мен ме притеснява
var vglnk = { api_url: 'http://api.viglink.com/api', key: 'a187ca0f52aa99eb8b5c172d5d93c05b' };
gerito_81
gerito_81
упорит
упорит


Върнете се в началото Go down

Общуването с учителките в детската градина Empty Взаимодействие на детската градина със семейството

Писане by pumpal21 Вто 04 Мар 2014, 20:29

  Организирането и стимулирането на взаимодействието между детската градина и семейството е от изключително значение, защото:
- семейните отношения и семейното възпитание са част от обществения живот и се влияят от социално-икономическите промени;
- семейството се явява важен възпитателен институт, а майката и бащата – естествени учители на своите деца. Родителите въздействат върху развитието на детската личност със своите знания, система от ценности и модели на поведение. В семейството се осъществява първоначално практическо овладяване на морала и на правилата, регулиращи човешкото общество;
- огромно е значението на родителската любов и на емоционалната връзка между родители и деца. Семейната атмосфера в най-голяма степен благоприятства интелектуалното и духовното обогатяване на личността, съдейства за развитието на самосъзнанието и самовъзприятието на малкото дете.
     Очевидно е, че индивидуализирането и оптимизирането на педагогическото взаимодействие е невъзможно без информация за:
- структората и съдържанието на семейните отношения и статуса на детето в семейството;
- семейната атмосфера и емоционалното благополучие на детето у дома;
- особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и професионалната реализация на родителите;
- доминиращ тип на възпитание в семейството;
- ниво на знания и умения, проявени интереси и способности на детето до постъпването му в детската градина;
- здравословна състояние на детето;
- предпочитани и непредпочитани храни...
     Всичко това налага необходимостта от търсене на нови начини за постоянни и ефективни контакти с близките на детето (важно е да се отбележи, че понятието семейство трябва да се разглежда по-широко от традиционното майка-баща-дете).
     Традиционният подход е подпомагане на семейството във възпитанието на децата чрез педагогическа просвета на родителите. Такава постановка на проблема автоматически регламентира отношенията между педагози и родители като отношения между знаещи и можещи, от една страна, и некомпетентни и безпомощни, от друга страна. Очевидна е пасивната роля, която се отрежда на най-близките на детето посещаващо детската градина, спрямо тази на неговите учители.
     Успехът на всяка възпитателна програма до голяма степен зависи от приобщаването на родителите към живота в детската градина на основата на партньорство и сътрудничество.
     Това означава да се привлече и признае помощта на родителите като непосредствени участници в ежедневието на детската градина. Не става дума за т.нар. открити дни за посещения, празненства или родителски срещи. Тези форми на работа, разбира се, имат  своето значение, но ефектът им може многокранто да се увеличи, ако от зрители близките на детето  се превърнат в помощници на педагога, ако получаващи информация те самите станат източник на идеи, знания, опит.
     Най-добрият начин за оказване подкрепа на детето и родителите му е разбирането за неповторимата ситуация в семейството и непрекъснатото сътрудничество с него. При наличие на ефективно взаимодействие възрастните – родители и педагози – взаимно и ползотворно се влияят и допълват в изпълнение на своите социални роли и функции, което носи много положителни моменти. Ето и най-важните от тях:
     За детето:
- облекчава се адаптацията при прехода от домашна обстановка към условията в детската градина;
- засилва се чувството за сигурност и за емоционален комфорт;
- стимулира се активността и индивидуалната изява;
- компенсира се дефицитът от общуване с работещи родители;
- засилва се мъжкото присъствие в детската градина (татковците)
- обогатява се социалния опит...
     За родителите:
- разбират по-добре своите деца, сравнявайки ги с връстниците им;
- овладяват конкретни способи за общуване с децата в разнообразни дейности;
- приемат от нова позиция работата на педагога, нараства доверието към него;
- опознават съдържанието на педагагическия процес и на ежедневието в детската градина;
- повишават своята педагогическа компетентност и я пренасят в къщи;
- разчупват закостенели стереотипи за семейното възпитание;
- обменят информация не само с педагога, но и помежду си;
- добиват по-голямо самочувствие като особено важни възпитатели на всоите деца;
- укрепват родителската общност като важна институция...
     За педагога:
- използват идеите, знанията и професионалния опит на родителите за обогатяване на живота в групата;
- стимулиран е в търсенето и прилагането на различни стратегии (формални и неформални) за общуване с родители и с техните деца;
- разбира по-добре децата, опознавайки близките им;
- осъществява взаимен обмен на информация с родителите за индивидуалните особености на всяко дете;
- използва непосредствената помощ на родителите в педагогическия процес;
- разчита на съдействието на родителите при възникнали инциденти, проблеми...
     Непрекъснатото сътрудничество и взаимният обмен на информация с родителите е възможен, ако педагогът умее:
- ефективно да говори
- ефективно да слуша
- да бъде позитивен
     А това означава високо ниво на комуникативни умения, гъвкаво използване на разнообразни способи за общуване, отчитане на чувствата, преживяванията и очакванията изразени (или замаскирани) в поведението на родителите.
     За постигането на тази цел е важно още в началните етапи на педагогическата практика да се опита:
- да се проучат различни модели на семейни отношения и тяхното влияние върху поведението на децата (чрез наблюдения на игри, анализ на детски рисунки и разкази, беседи и анкети с деца , родители, учители...);
- да се изпробват и оценят ефективността на различни модели за общуване с деца и родители с оглед доминиращия емоционален тон (доброжелателност и уважение, разбиране и съпричастност, лична ангажираност в обръщенията, изискванията, оценките...);
- обмисляне и прилагане конкретни подходи за неформални контакти с определена цел (събиране на първоначална информация за ново дете, обсъждане на възникнал инцидент, преодоляване на фрустрационна реакция на родител, стимулиране интереса на родители към различни детски дейности и т.н.).
     Всичко това е много важно както за родителите, кака и за педагозите, но най-вече за децата.

pumpal21
pumpal21
Глобален Модератор
Глобален Модератор


Върнете се в началото Go down

Общуването с учителките в детската градина Empty Re: Общуването с учителките в детската градина

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите