За холестерола

Go down

За холестерола Empty За холестерола

Писане by Dani on Сря 15 Апр 2009, 00:27

11 начина да контролирате нивото на своя холестерол


Холестеролът е вредно за организма вещество. Проблеми за здравето възникват само когато той е в прекомерно голямо количество. В такива случаи той буквално засяда по стените на артериите и предизвиква стесняване на съдовете.

Според резултатите от редица изследвания, намаляването на нивото на холестерол дори само с 1% намалява значително вероятността от исхемична болест на сърцето. Нивото на холестерол в кръвта зависи и от наследствеността, но най-вече от неговото съдържание в храната.

Предрагаме ви 11 начина да контролирате нивото на своя холестерол и да го държите в разумни граници:

1. Яжте по-малко мазнини от животински характер
Те са вредни за здравето. Яжте и по-малко мазни колбаси.Откажете се от свинското и говеждото месо. Заменете ги с пилешко или риба. Най-добре - веднъж седмично пилешко и веднъж – риба.

Бялото месо е по-постно в сравнение с червеното. Мазната кожа на птицата трябва задължително да се отстранява. Особено полезно е месото от пуйка, пиле или заек.

Препоръчително е месото да се приготвя без допълнителна мазнина, а с варене или печене. Ако не можете да избегнете напълно употребата на мазнина, използвайте зехтин, царевично или фъстъчено масло.Не използвайте втори път останалата след пържене растителна мазнина.

2. Всеки ден на вашата трапеза трябва да има ядки
Особено полезни са орехите и бадемите. Всекидневната норма следва да се състои от минимум 3-4 ореха и 8-10 бадема.

3. Яжте повече плодове и зеленчуци.
Целулозата в плодовете и зеленчуците изнася от червата холестерола внесен с храната. Особено полезни са ябълките, понеже пектинът в тях е специфично средство за очистване на червата от холестерола и може да снижи "лошия" холестерол с 20%.

Препоръчително е да консумирате повече чесън. Той е уникално средство срещу повишения холестерол в кръвта. С 1 - 2 стръка пресен чесън или половин глава дневно "лошият" холестерол слиза за 10 - 15 дни с 20%!

4. Борете се системно с наднорменото тегло
Ако излишното ви тегло не се дължи на мускулна маса, тези килограми говорят за наднормено количество мазнини и холестерол.

5. Използвайте здравословни начини за приготвяне на храната
Те ще контролират нивото на холестерол в кръвта. По-добре запичайте храната на фурна, гответе я на пара, задушавайте я, но не я пържете.

6. Избирайте обезмаслени млечни продукти.
Предпочитайте мляко и млечни продукти с масленост под 50%. Чрез тях ще намалите количеството на употребяваните мазнини без да се лишавате от необходимите на организма количества калций и протеини.

7. По-рядко консумирайте полуфабрикати и тестени изделия
Полуфабрикатите съдържат много наситени мазнини и трансмазнини, които се използват за подобряване на техния вкус. Четете внимателно написаното върху етикетите на храните. Препоръчително е да внимавате и с полуфабрикатите и пакетираните храни, които консумирате вечер пред телевизора. По-добре изяжте едно яйце, отколкото чинийка чипс. Специалистите обяснявят, че спокойно можете да изяждате до 2-3 сварени яйца на седмица. Холестералът в тях не е толкова много, колкото се смяташе доскоро.

8. Яжте повече риба, отколкото месо
Рибата е богата на омега-3 ненаситени мастни киселини, които намаляват нивото на холестерол.
Месото също трябва да присъства във вашето меню, но не повече от 2-3 пъти седмично.

9. Умерените физически натоварвания са полезни
След обилна вечеря задължително трябва да направите една разходка, за да се предпазите от натрупването на поетите мазнини в организма.

10. Яжте храни понижаващи холестерола.
Това са: сокове от червено френско грозде, арония, стафиди, овесена каша, подправки - черен и бял пипер, къри, джинджифил, карамфил. Те понижават холестерола в кръвта. Бобовите растения също съдържат вещества, намаляващи усвояването на мазнините.

11. Откажете се от диетите.
Не се подлагайте на тежки и изтощителни диети, особено - ако сте в третата възраст. Освен онези, които е предписал лекарят за заболяванията ви.

Диетите за отслабване подлагат на изпитание черния дроб. А от неговата функция зависи нормалното ниво на "лошия" холестерол в кръвта.

източник:http://www.puls.bg

_________________
За холестерола Doddds10
За холестерола __1117486800_49462_5_1_1_3_2_2_1
Dani
Dani
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

За холестерола Empty Митове и заблуди за холестерола

Писане by Dani on Сря 15 Апр 2009, 00:37

Митове и заблуди за холестерола

За холестерола напоследък се говори все повече и все по-често. Вече едва ли има човек, който да не знае, че повишените му нива в кръвта са рисков фактор за развитието на сърдечносъдовите заболявания. Въпреки това съществуват и доста митове. Ето най-разпространените.

Мит първи - Повишен общ холестерол винаги означава "лош холестерол".
Холестеролът е важен компонент, участващ в структурата на нашите клетки и в производството на важни хормони в организма. Той се транспортира с помощта на специални молекули, наречени липопротеини.

Липопротеините с ниска плътност (LDL) съдържат повече холестерол и по-малко протеини. За да се "освободят" от свръхтовара си, те пренасят и струпват холестерола по стените на съдовете. Образуват се т.нар. атероматозни плаки, които стесняват и могат напълно да запушат лумена на съдовете. Популярни са с името "лош" холестерол.

Липопротеините с висока плътност (HDL ) съдържат повече белтъци и по-малко холестерол. Те "извличат" холестерола от стените на съдовете и го пренасят до черния дроб за преработване и отстраняване от организма. Поради това HDL холестеролът е популярен с името "добър".

Важно е да се знае, че рискът от увреждане на съдовите стени и образуването на отлагания и запушалки расте, когато в кръвта ни има повече "лош" и по-малко "добър" холестерол.

Мит втори - Когато повишеният холестерол е наследствен, няма как да се справим с него.
Повишеното ниво на холестерол може да се дължи на фамилна предразположеност, както е при около 3% от хората. Обикновено при тях холестеролът е висок от ранна възраст и не се влияе от диета. В тези случаи специалистите препоръчват прием на липидопонижаващи средства (статини), медикаменти, които се изписват и приемат под лекарски контрол.

При около 20% от населението високото ниво на холестерола е свързано с друго основно заболяване като затлъстяване, захарен диабет, хипотиреоидизъм (понижена функция на щитовидната жлеза), повишена функция на надбъбречните жлези.
Приемът на някои лекарства също води до повишаване на нивото му в организма - естрогени (женски полови хормони), кортикостероиди (противовъзпалителни средства), диуретици (отводняващи медикаменти), бета-блокери (средства, използвани за лечение на сърдечносъдови заболявания), противозачатъчни средства.

Мит трети - Приемът на липидопонижаващо средство може да се прекрати веднага след нормализиране на нивото на холестерола.
Нивата може да са понижени, но ако спрете приема на лекарството, холестеролът, и най-вече "лошият", отново ще се повиши. За всяка промяна в лечението си трябва да се консултирате с личния си лекар.

Мит четвърти - Ако не се приемат мазнини, холестеролът ще се нормализира.
Здравословната диета е особено важна, но трябва да се спазва много дълго време, за да даде добри резултати. Приемът на повече фибри (плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни) и нискомаслени храни е част от нея. Спазването на диета е първа стъпка към понижаване на холестерола, но съществуват и други фактори, които влияят на нивото му в кръвта - стил на живот, наследственост. Освен диета често пъти се налага и промяна във физическата активност - упражненията спомагат за увеличаването на HDL, както и за изгаряне на излишните мазнини. Понякога може да се наложи започване на терапия с липидопонижаващи средства.
Преди назначаването на терапията със статини при всички пациенти трябва да се изследва чернодробната функция, която се проследява през първите 12 седмици след започване на лечението.
Важно е да се знае за взаимодействието между статините и сока от грейпфрут, който блокира ензима, свързан с разграждането на лекарството. Приемът на такъв сок или консумацията на плода може да доведе до натрупване на медикамента в организма и повишаване на вероятността от нежелани лекарствени реакции, като най-тежката от тях е острата бъбречна недостатъчност.

Мит пети - Яйцата и млечните продукти са пълни с холестерол и не трябва да се консумират.
Дори хората с висок холестерол могат да консумирате тези храни, но умерено. Един от най-пълноценните продукти на живата природа са яйцата. Те съдържат комплекс от белтъци с балансиран аминокиселинен състав, мазнини с висока биологична стойност, витамини и минерални вещества, всичките с много добра усвояемост от организма.
Съдържанието на холестерол е най-високо в яйчения жълтък, който може да се избягва. Относно млечните продукти се препоръчва консумиране на нискомаслени или обезмаслени сирена, кисели млека, извара, заквасена сметана.

Мит шести - Не съществуват храни, които директно да понижават холестерола.
Доказано е, че чесънът понижава продукцията на холестерол от черния дроб. Сходен ефект има и овесеното брашно.

Мит седми - стресът не влияе върху нивото на холестерола.
Проучвания доказаха, че периодите на повишен стрес са свързани и с повишаване на нивото на холестерола подобно на кръвното налягане.

Мит осми - Пушенето не влияе върху холестерола.
Тютюнопушенето понижава нивото на "добрия" холестерол и по този начин става рисков фактор за развитие на сърдечно заболяване, дори когато общият холестерол е нормален.

източник:http://www.puls.bg

_________________
За холестерола Doddds10
За холестерола __1117486800_49462_5_1_1_3_2_2_1
Dani
Dani
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

За холестерола Empty Рецепта срещу холестерола и триглицеридите!

Писане by mamazavinagi on Съб 22 Мар 2014, 08:54

Високата концентрация на триглицериди е рисков фактор за развитие на сърдечносъдово заболяване. Рискът значително се увеличава при високи стойности на триглицеридите в кръвта в комбинация с висок общ и лош холестерол и нисък добър холестерол, особено при наличие на диабет. Високото артериално налягане и тютюнопушенето още повече влошават прогнозите за здравето. Предполага се, че високите триглицериди са много по-сериозен рисков фактор за жените, отколкото за мъжете, въпреки че по този въпрос все още се дискутира в научните среди.

Днес ще ви представя една рецепта, която се прави лесно, има приятен вкус, лесно се консумира, а е много ефективнй в борбата с холестерола и триглициридите . Тази рецепта е на база на целина и по тази причина ще ви помогне и за прочистване на кръвта, намаляване на стреса, регулиране на кръвното налягане и за укрепване на имунитета на организма.

- 6 лимони (с кората)

- 4 стръка целина (без корени)

- 1 литър преварена вода

Лимонът и целината добре се измиват, нарязват се на парчета, поставят се в блендер и се прави каша. Всичко това се поставя в по-голям съд, за да може да се добави и водата, която предварително е преварена, охладена. Смесва се добре и се оставя 24 часа на стайна температура да престои, докато не се съедини добре. След това се прецежда, за да остане само течността. Поставя се в стъклена бутилка и се съхранява в хладилник, за да не се развали. Приемайте по една чаша за ракия всеки ден преди ядене. Внимавайте да не пропускате лекарството, защото неговата ефективност е в това - да се приема редовно. Практиката е показала, че е необходимо 8 -10 седмици, за да се покажат първите резултити, т.е. да се подобри общото здравословно състояние на организма


http://www.zajenata.bg
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

За холестерола Empty Re: За холестерола

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите