Хранене в периода на кърмене

Go down

Хранене в периода на кърмене Empty Хранене в периода на кърмене

Писане by Lindzi on Пон 02 Ное 2009, 13:08

Храненето по време на кърмене е не по-малко важно от храненето по време на бременност. Всичко, което ядете или пиете, отива в кърмата ви, а от там и в организма на бебето. Всяка хапка и глътка от менюто ви трябва да е премерена, докато не отбиете бебето.
Кърменето е полезно не само за бебето ви, но и за самата вас. Кърменето е важно за здравословното състояние на гърдите ви (предотвратява мастопатия и рак на гърдата) и спомага за по-бързото губене на килограми. В периода на кърмене жената трябва да приема повече калории дори от последните месеци на бременността.


Хранене в периода на кърмене 11698_0

Докато кърмите бебето си, има храни, които трябва да изключите напълно от менюто си, както и такива, които е добре да засилите.

Продукти, които не трябва да консумирате, докато кърмите:

Цигари. Цигари и бебе са две напълно несъвместими неща. Тютюнопушенето е най-големият враг на развитието на малкия човек. То е категорично забранено по време на бременността, както и докато детето израства. Ако пушете в периода на кърмене, никотинът отива директно в кърмата и организма на бебето ви.

Алкохол. Може да си позволявате много малки количества алкохолно питие и то ако няма да кърмите в следващите няколко часа. Специалистите съветва, след консумиране на алкохол да изцеждате част от кърмата си и да не я давате на бебето.

Кафе и кофеинови напитки. Кофеинът от кафето, силния чай и стимулиращите напитки преминава Хранене в периода на кърменедиректно в кърмата и може да предизвика безпокойство у детето Да не може да спи и да плаче прекалено. Забравете за кофеина в периода на кърмене.

Газирани напитки. Газираните напитки предизвикват неразположения не само във вашия корем, но в стомахчето на вашия мъник. Затова забравете за тях докато кърмите.

Пикантни подправки, лук, чесън, люти чушки. По-силните подправки и пикантни храни моментално придават вкус на кърмата, която детето категорично няма да хареса. Ако го видите да плаче и да се дърпа, когато се опитвате да го нахраните, значи вероятно това се дължи на пикантния вкус на кърмата ви, който определено не му се нрави.

Зеле, боб. Храните, които подуват стомаха и предизвикват газове, не се отразяват добре на бебешкия корем. Не си ги позволявайте, ако не искате детето ви да плаче цяла вечер от колики.

Лекарства. Всички медикаменти, които приемате, може да променят кърмата ви. Неслучайно бременните жени и кърмачките трябва да избягват всякакви медикаменти, дори обезболяващите, за да не навредят на детето. За всеки медикамент, който приемате, трябва да се допитате до вашия лекар.

Храна за повече кърма
Някои жени се оплакват от прекалено голямо количество кърма, а други страдат от точно обратния проблем – недостатъчна кърма и се опасяват, че детето им не може да бъде нахранено с пълноценното майчино мляко. Трудно е да се определи кои храни стимулират производството на повече кърма. Ако страдате от този проблем, послушайте съветите на вашия лекар. Много често обилността на кърмата е непредвидима.

За да стимулирате производството на кърма, трябва да ядете редовно (по 5 пъти на ден) в умерени количества. Драстични диети за отслабване е неприемливо да се предприемат от кърмачки, тъй като така може да намалят количеството на кърмата. Яжте храни, богати на калций и протеини. Те са мощен стимулатор за образуване на мляко. Пийте по един литър прясно мляко на ден и яжте кисело мляко редовно.

Обилното количество вода е от съществено значение за образуването на майчино мляко, тъй като водата е основната му съставка. Не разчитайте само на жаждата, която изпитвате. Пийте двойно повече количество вода от обикновено. С кърменето на бебето губите големи количества вода и имате нужда от нея.

Редовното изцеждане на гърдите също е важно за образуването на кърма. Давайте на детето да сучи възможно най-често (на 2-3 часа) и, ако е останало мляко, изцеждайте гърдите си с помпа. Това ще стимулира кърмата.
Хранене в периода на кърмене
Редовният масаж на гърдите също помага за образуването на кърма. Почивката и пълното избягване на стрес са ключови, за да произвеждате нормално количество кърма. Стресът и излишното нервиране имат силно отрицателен ефект върху нормалното производство на кърма.

Храните, познати като лактогенни средства са кайсии, моркови, сладки картофи, домати, магданоз, копър, кимион, кориандър, анасон. Добре сготвената храна е много по-подходяща от суровата, поради образувания каротин.

Сред природните стимуланти за образуване на кърма са хмел, коприва, малинови листа, овесена слама, пореча, бенедиктински трън. Заради съдържанието на хмел бирата е полезна в тази ситуация, но алкохолното й съдържание я изключва от напитките, които може да консумирате, докато кърмите.

Опитайте се да кърмите детето си поне до шестия месец, но преди всичко се съобразете с желанията на тялото си.

rozali.com
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

Хранене в периода на кърмене Empty Re: Хранене в периода на кърмене

Писане by schatz on Пет 23 Апр 2010, 21:07

Момичета,как се хранихте докато кърмихте?Имаше ли храни,които избягвахте?


Аз май няма храни,които хич пък да не доближавам,но наблягам на плодовете и зеленчуците и понеже съм голям любител на шоколада и не мога без него консумирам само бял
schatz
schatz
спечелен за каузата
спечелен за каузата


Върнете се в началото Go down

Хранене в периода на кърмене Empty Re: Хранене в периода на кърмене

Писане by Lindzi on Чет 13 Май 2010, 07:22

Хранене в периода на кърмене F103
Принципите на здравословното хранене са валидни и важни за кърмещата жена: разнообразие на храните, което се постига чрез ежедневна консумация на поне един представител от основните групи храни (зърнени, зеленчуци, плодове, мляко и млечни продукти, риба, яйца, месо, бобови храни и ядки); ограничаване на мазнините, особено на животинските; достатъчна консумация на плодове и зеленчуци; достатъчна консумация на храни, източници на калций – мляко и млечни продукти, за предпочитане по-ниско маслени; достатъчен прием на продукти, източници на белтъци – риба, яйца, месо (не мазно), бобови храни и ядки.

Необходимо е да се пият много течности – от 6 до 8 чаши дневно. Кърмещата жена трябва да приема достатъчно течности за утоляване на жаждата, която се появява поради големия разход на вода при образуването на кърмата. Вода, айрян и неподсладени плодови сокове са най-добрият избор. Избягвайте напитките със захар, особено ако сте наддали много на тегло.

Алкохолът може да премине в кърмата. Затова не пийте или силно ограничавайте консумацията на алкохолни напитки в периода на кърмене. Не пушете в периода на кърмене! Тютюнопушенето намалява способността да образувате кърма, както и съдържанието на витамин С в кърмата.
Кърменето е физиологичния начин да се израсходят мастните депа създадени по време на бременността и да се възвърне теглото от преди това.

Това в общи линии успях да намеря, аз не съм кърмила и не съм спазвала ограничения. Хубаво е да се изкажат мамите, които са минали през този период.
Иначе са ми забранявали шоколада в началото, заради кофеина. Но друго не, все пак отслабването е съпроводено с ограничения, разделно хранене, но докато кърми жената, най-добре да не мисли за това, постепенно всичко ще дойде на мястото си. Много хора се отпускат, като забременеят и ядат всичко на поразия, но това се отразява на нас самите. Не се притеснявай, вярвам че след като спреш да кърмиш, ще се възстановиш с малко упражнения у дома на коремни преси и повече плодове, зеленчуци, без тестени изделия и торти. Успех.
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

Хранене в периода на кърмене Empty Какво да ядем, докато кърмим?

Писане by styyni on Сря 29 Дек 2010, 23:43

Хранене в периода на кърмене File6251
Прието е да се мисли, че кърмачката трябва да яде „за двама”. Скорошни
изследвания на медици обаче разбиха този мит, излизайки със становището,
че „тъпченето” е напълно невярно и неправилно. Това, което е необходимо
да прави майката, която кърми детето си, е да се храни толкова, колкото
й се яде, без да се насилва за повече. Ненужно е и може да доведе до
проблеми, ако има външен натиск над този естествен процес, независимо
дали е волеви от самата кърмачка, или от доброжелателни близки и
роднини.
Храната трябва да е разнообразна, за да може и тя, и кърмачето да получават необходимите им хранителни вещества.
Говори се, че трябва да се избягват храните алергени,
а именно мед, яйца, домати, какао и шоколад, скумрия и цитрусови
плодове, както и да не се ядат храни от семейство бобови, които силно
дразнят стомаха на бебето. За последните с основание е редно да се
внимава поне първите пет месеца, защото наистина оказват влияние, макар
да има и изключения сред децата.
Хранене в периода на кърмене Article_11635_thema31-300x255
Като се замислим за алергизиращите храни, обаче, какво ли ще ни остане да
ядем, не само на кърмачките, а въобще? Нелогично е да се прекалява с
въздържанието от тях, защото някои са изключително полезни, а ползата от
тях е по-голяма, отколкото вредата, ако изобщо има вреда…
По-важно е да се обърне внимание на
течностите, които се поемат. Лекарите съветват да поемате от литър и
половина до два на ден, но ако не ви достига, не се притеснявайте да
задоволите нуждата си. В никакъв случай обаче, не се „наливайте” насила.
Това може да доведе до намаляване количеството кърма. Водата е от
най-голямо значение.
Хранене в периода на кърмене Fruits_2222-10
Внимавайте с чайовете, някои билки са неподходящи за кърмачките
и могат да изиграят неблагоприятна роля. Копърът и джодженът ще са ви
от полза под формата на чай, защото, влизайки в кърмата, успокояват
стомахчето на бебето. Избягвайте алкохолните
и газирани напитки. Дори по възможност ги спрете, защото те попадат в
кърмата, а незрелият организъм на мъничето е в невъзможност да се справи
с преработката им. Специалистите не изключват да си пийвате бира, но не
повече от чаша на ден.
Най-доброто, което можете да направите, е
да се водите по своето дете. То най-добре ще ви покаже кои храни не му
влияят положително.
styyni
styyni
властелина на форума
властелина на форума


Върнете се в началото Go down

Хранене в периода на кърмене Empty Re: Хранене в периода на кърмене

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите