Преместване в нов дом
2 posters
Страница 1 от 1
Преместване в нов дом
10-те най-големи грешки при преместване в нов дом
Предстои Ви важна стъпка в живота – преместване в нов дом. Независимо дали става въпрос за новозакупено жилище или за нова квартира, стресът и бързането в последния момент могат да Ви изиграят лоша шега. Затова не забравяйте да записвате всички дългосрочни и текущи задачи, за да можете да следите темповете и успеваемостта им. Наред със списъка с неща, които трябва да свършите обаче, направете и такъв с неща, които не трябва да допускате – грешки, които могат да Ви вгорчат живота точно в най-напрегнатия момент.
Ето и няколко такива грешки:
1. Мислите, че можете да се справите с преместването напълно сами
Голяма грешка, която впоследствие ще Ви навлече само главоболия. Истината е, че дори преместването в съседния квартал може да се превърне в проблем за организация, камо ли преместването в другия край на града или пък в друг град. Има множество проблеми, които могат да възникнат – повреда на имуществото по време на преместването, недостатъчно място в товарния камион, непланирани разноски и прочее. Затова си дайте достатъчно време да планирате всичко добре и не се опитвайте да се справите с всичко сами – има достатъчно специализирани фирми, които ще извършат бързо и качествено преместване на имуществото, без това да Ви струва цяло състояние. Така обаче ще намалите до минимум рисковете от повреда, преумора и стрес. За целта може предварително да се посъветвате с роднини и приятели, които вече са минали по този път.
2. Забравяте за неизбежния "час пик"
Според статистиките най-много хора се местят в края на пролетта или през летните месеци – това означава, че трябва да планирате нещата предварително, за да не се налага да се примирите с посредствена транспортна фирма (тъй като останалите вече са заети). Затова е добре да изберете изпълнител поне 2-3 месеца преди преместването, след като вече сте направили обстойно проучване на пазара.
3. Не сте направили обща калкулация
Така както не купувате къща или кола, без предварително да знаете цената им, така трябва да пристъпите и към преместването. Предварително калкулирайте приблизителната стойност на преместването (транспорт, застраховки, пренасяне и прочее), като можете допълнително да се информирате дали ще има нужда от заплащане на някакви допълнителни такси.
4. Не сте направили застраховките
Сега може да Ви се струва безсмислено да правите застраховка, но няма да мислите така, ако някой от носачите изпусне кашона с плазмения телевизор или със скъпия порцеланов сервиз. Някои транспортни фирми имат застраховка и ще Ви изплатят загубата, но трябва да сте предварително сигурни, че ще има кой да Ви компенсира при подобен инцидент. Освен това трябва да се информирате какво точно включва дадена застраховка и при какви условия се изплаща тя.
5. Не сте помислили за специалните предмети
Повечето транспортни компании не поемат отговорност за ценните предмети – например бижута, затова трябва да пакетирате и транспортирате тези предмети сами. Това означава да помислите за място за съхранение, сигурност и начин на превозване (например с вас в колата). За да не се окажете в неблагоприятна позиция в последния момент, прочетете внимателно всички клаузи на договора Ви с транспортната фирма – там пише какво фирмата може да пренася и какво не. Някои фирми например ще Ви откажат транспорт за грила, огнестрелни оръжия, алкохол и прочее. Затова питайте за тези неща предварително, за да не се окажете в последния момент със задачата да търсите място в колата си за допълнителен багаж.
6. Забравяте да сложите в сметките домашния любимец
Покрай всички тези проблеми и задачи с преместването, Вие лесно можете да забравите за специфичните нужди на своя домашен любимец. В зависимост от това къде се местите и какъв вид е домашния любимец, може да се наложи да извадите специфични документи и сертификати, да му направите ветеринарен преглед и ваксина, и да помислите как ще го транспортирате. Ако животното ще пътува с Вас в колата на дълъг път, осигурете му достатъчно храна, вода и медикаменти в отделен ръчен багаж.
7. Забравяте за специфичните нужди на домашните растения
При неправилно транспортиране на зелените растения често се случва те да увехнат или да се повредят. Ако ще вземете Вашите домашни растения и в новия си дом, погрижете се за транспортирането им, за да не се налага да ги изхвърлите при пристигането. Добре е няколко седмици преди преместването да пресеете растенията в чупливи саксии в леки нечупливи съдове. Ако пък задачата с местенето им се окаже трудна, помислете за вариант да ги подарите на близки или роднини.
8. Не сте почистили жилището
Навярно и във Вашия дом има купища неща, които не сте използвали от години. В един момент ще се окажете в позиция, при която плащате, за да пакетират и транспортират тези предмети, разопаковате ги в новия си дом и не знаете къде да ги поставите. Ако пък им намерите място, то вероятно те ще стоят там до следващото преместване или ремонт. Затова най-добре е да планирате почистването от тези неща още преди да стегнете багажа си – подарете, продайте, изхвърлете, дайте за вторични суровини или намерете нова функция на тези неизползваеми неща.
9. Не сте опаковали "комплект от първа необходимост"
Не забравяйте да приготвите предварително комплект с неща от първа необходимост – в зависимост от това как ще пътувате, на какво разстояние, дали имате малки деца и прочее. Този комплект може да включва важни медикаменти, храна и вода, ножички, телефонно тефтерче, фенерче, детска храна, карти, любимата играчка на детето Ви и прочее неща, които да носите в ръчния ги багаж, за да са постоянно с Вас. Помислете и дали няма да имате нужда от хладилна чанта за някои от нещата. Не забравяйте за документите и достатъчно пари кеш.
10. Не сте проверили повторно целия инвентар
Много е важно да направите списък с инвентара, за да можете да проверите неколкократно наличието на всяко нещо – при пакетиране, при товарене и при разтоварване. Не оставяйте служителите на транспортната фирма да Ви карат да прибързвате с проверката, тъй като при евентуална грешка работата ще се удвои. Много по-лесно е да намерите липсващ предмет в деня на преместването, отколкото след месец в новия дом.
Източник
Предстои Ви важна стъпка в живота – преместване в нов дом. Независимо дали става въпрос за новозакупено жилище или за нова квартира, стресът и бързането в последния момент могат да Ви изиграят лоша шега. Затова не забравяйте да записвате всички дългосрочни и текущи задачи, за да можете да следите темповете и успеваемостта им. Наред със списъка с неща, които трябва да свършите обаче, направете и такъв с неща, които не трябва да допускате – грешки, които могат да Ви вгорчат живота точно в най-напрегнатия момент.
Ето и няколко такива грешки:
1. Мислите, че можете да се справите с преместването напълно сами
Голяма грешка, която впоследствие ще Ви навлече само главоболия. Истината е, че дори преместването в съседния квартал може да се превърне в проблем за организация, камо ли преместването в другия край на града или пък в друг град. Има множество проблеми, които могат да възникнат – повреда на имуществото по време на преместването, недостатъчно място в товарния камион, непланирани разноски и прочее. Затова си дайте достатъчно време да планирате всичко добре и не се опитвайте да се справите с всичко сами – има достатъчно специализирани фирми, които ще извършат бързо и качествено преместване на имуществото, без това да Ви струва цяло състояние. Така обаче ще намалите до минимум рисковете от повреда, преумора и стрес. За целта може предварително да се посъветвате с роднини и приятели, които вече са минали по този път.
2. Забравяте за неизбежния "час пик"
Според статистиките най-много хора се местят в края на пролетта или през летните месеци – това означава, че трябва да планирате нещата предварително, за да не се налага да се примирите с посредствена транспортна фирма (тъй като останалите вече са заети). Затова е добре да изберете изпълнител поне 2-3 месеца преди преместването, след като вече сте направили обстойно проучване на пазара.
3. Не сте направили обща калкулация
Така както не купувате къща или кола, без предварително да знаете цената им, така трябва да пристъпите и към преместването. Предварително калкулирайте приблизителната стойност на преместването (транспорт, застраховки, пренасяне и прочее), като можете допълнително да се информирате дали ще има нужда от заплащане на някакви допълнителни такси.
4. Не сте направили застраховките
Сега може да Ви се струва безсмислено да правите застраховка, но няма да мислите така, ако някой от носачите изпусне кашона с плазмения телевизор или със скъпия порцеланов сервиз. Някои транспортни фирми имат застраховка и ще Ви изплатят загубата, но трябва да сте предварително сигурни, че ще има кой да Ви компенсира при подобен инцидент. Освен това трябва да се информирате какво точно включва дадена застраховка и при какви условия се изплаща тя.
5. Не сте помислили за специалните предмети
Повечето транспортни компании не поемат отговорност за ценните предмети – например бижута, затова трябва да пакетирате и транспортирате тези предмети сами. Това означава да помислите за място за съхранение, сигурност и начин на превозване (например с вас в колата). За да не се окажете в неблагоприятна позиция в последния момент, прочетете внимателно всички клаузи на договора Ви с транспортната фирма – там пише какво фирмата може да пренася и какво не. Някои фирми например ще Ви откажат транспорт за грила, огнестрелни оръжия, алкохол и прочее. Затова питайте за тези неща предварително, за да не се окажете в последния момент със задачата да търсите място в колата си за допълнителен багаж.
6. Забравяте да сложите в сметките домашния любимец
Покрай всички тези проблеми и задачи с преместването, Вие лесно можете да забравите за специфичните нужди на своя домашен любимец. В зависимост от това къде се местите и какъв вид е домашния любимец, може да се наложи да извадите специфични документи и сертификати, да му направите ветеринарен преглед и ваксина, и да помислите как ще го транспортирате. Ако животното ще пътува с Вас в колата на дълъг път, осигурете му достатъчно храна, вода и медикаменти в отделен ръчен багаж.
7. Забравяте за специфичните нужди на домашните растения
При неправилно транспортиране на зелените растения често се случва те да увехнат или да се повредят. Ако ще вземете Вашите домашни растения и в новия си дом, погрижете се за транспортирането им, за да не се налага да ги изхвърлите при пристигането. Добре е няколко седмици преди преместването да пресеете растенията в чупливи саксии в леки нечупливи съдове. Ако пък задачата с местенето им се окаже трудна, помислете за вариант да ги подарите на близки или роднини.
8. Не сте почистили жилището
Навярно и във Вашия дом има купища неща, които не сте използвали от години. В един момент ще се окажете в позиция, при която плащате, за да пакетират и транспортират тези предмети, разопаковате ги в новия си дом и не знаете къде да ги поставите. Ако пък им намерите място, то вероятно те ще стоят там до следващото преместване или ремонт. Затова най-добре е да планирате почистването от тези неща още преди да стегнете багажа си – подарете, продайте, изхвърлете, дайте за вторични суровини или намерете нова функция на тези неизползваеми неща.
9. Не сте опаковали "комплект от първа необходимост"
Не забравяйте да приготвите предварително комплект с неща от първа необходимост – в зависимост от това как ще пътувате, на какво разстояние, дали имате малки деца и прочее. Този комплект може да включва важни медикаменти, храна и вода, ножички, телефонно тефтерче, фенерче, детска храна, карти, любимата играчка на детето Ви и прочее неща, които да носите в ръчния ги багаж, за да са постоянно с Вас. Помислете и дали няма да имате нужда от хладилна чанта за някои от нещата. Не забравяйте за документите и достатъчно пари кеш.
10. Не сте проверили повторно целия инвентар
Много е важно да направите списък с инвентара, за да можете да проверите неколкократно наличието на всяко нещо – при пакетиране, при товарене и при разтоварване. Не оставяйте служителите на транспортната фирма да Ви карат да прибързвате с проверката, тъй като при евентуална грешка работата ще се удвои. Много по-лесно е да намерите липсващ предмет в деня на преместването, отколкото след месец в новия дом.
Източник
pumpal21- Глобален Модератор
Преместване в нов дом
Преместването в нов дом си е истинско житейски преживяване – колкотовълнуващо, толкова и стресиращо. С няколко предварително обмисленистъпки обаче, преместването в нов дом може да протече по-гладко,по-лесно и по-приятно.
Едно преместване в нов дом може да ви изтощи за дълго време напред.
Планирането,опаковането, пренасянето и почистването са трудоемък процес, койтостава още по-стресиращ, ако сте притиснати от времето. А когато затворите зад гърба си вратата на новото жилище, ви очакват друго предизвикателство - подредбата. Затова,дори да ви се струва маловажно къде е най-добре да подредитекристалните прибори или кухненските съдове, обмислете подробноститепредварително. Последното нещо, което ви трябва следтежката работа по преместването в нов дом, е решаването на подобни„фундаментални“ въпроси.
Как да организирате процеса по преместване в нов дом?На първо място обърнете внимание на двете основни дейности при смяна нажилището – опаковането на инвентара от старото и подготовката заживеене в новото.
Преместването обикновено е предварително планирано събитие, така че можете да започнете с опаковането още щом решението бъде взето и преди дори да сте намерили подходящ нов дом. Колкото по-рано поставите началото на процеса по изнасяне, толкова по-спокойни ще бъдете в края му.
Стъпка No 1 при преместването в нов дом – отървете се от излишните вещи
Под излишни вещи разбирайте всичко, което не сте използвали никога или което трябва да се изхвърли. Тук спадат и онези предмети, които просто вече не искате в дома си, но по някаква причина сте запазили в дъното на някой шкаф. Съсредоточавайте вниманието си върху една стая за определен период от време и я разчиствайте до край.
Вероятно при преместването в нов дом ще откриете много вещи, които просто по навик сте пазили с години (дрънкулки, които не харесвате, сервизи, които никога не сте използвали, играчки на порасналите деца).Ако не искате да ги изхвърляте, дарете ги на някой дом за деца, лишениот родителски грижи или на друга социална институция. Бъдете сигурни,че багажът ви за преместването значително ще намалее.
Стъпка No 2 при преместването в нов дом – разчиствайте и опаковайте
Най-добреще постъпите, ако съчетаете разчистването на отделните стаи отизлишните вещи с опаковането на останалите, които смятате да запазите. Естествено става дума за онези, които няма да ви се наложи да ползвате преди преместването в новия дом (албуми със снимки, книги, стари тетрадки и документи, дрехи за отминал сезон). Запечатайте здраво всеки кашон и го надпишете, за да се ориентирате по-лесно при разопаковането на багажа.
Тъйкато през следващите няколко седмици броят на запечатаните кашони щенараства, още от началото изберете удобно място за сортирането им (за предпочитане в близост до входната врата).Не ги оставяйте разпръснати из цялото жилище, защото това ще ви създадедопълнителен хаос. Но и не ги пренасяйте в новия дом, тъй като и той сенуждае от малко предварителна подготовка.
Стъпка No 3 при преместването – подгответе новия дом
Добре, вече сте избрали новия си дом. Ако вие сте първите му обитатели е лесно - преди окончателното ви нанасяне трябва да се направят само някои козметични процедури. Но ако там вече са живели хора, то вероятно ще се нужадае от по-основен ремонт.
Обърнетевнимание на електрическите ключове и контактите, на шкафовете и натехниката, без значение дали са ваши или са „наследени“ с жилището.Разходете се из помещенията и си представете разположението наобзавеждането. След като в продължение на няколко седмици старателносте ги опаковали, представата ви за това как искате да подредите домаси, ще е доста по-ясна.
Инсталирайте надеждна охранителна система и поставете солидна входна врата.Сменете ключалката, защото не знаете на кого са дали ключ хората предивас. Уплътнете прозорците, прегледайте дограмата,ако имате възможност направет външна изолация.
Обмислете методите на отопление и охлаждане, както и за икономията на енергия през сезоните с интензивен разход на електричество.
Помислете за подовото покритие и си спестете повторното разместване на мебелите след нанасянето. Ако сте решили да монтирате подово отопление, направете го докато помещенията са все още празни. За да неиздраскате повърхността при внасянето на по-обемните вещи, покрийте я спостелки и найлони.
Сега е моментът и да приложите няколко трика за професионално (пре-)боядисване на стените-без да се притеснявате, че ще нацапате мебелировката. Планирайте няколко дни специално за тази дейност. Помислете за цветовете при оформянето на интериора и за тоналностите, с които да внесете свежест и разнообразие във всяка стая.
Не се отказвайте от магията на домашното осветление и от огледалата . Посъветвайте се с идеите за модерен дом и ги интерпретирайте според собствените си разбирания за стил. Направете преместването в новия си дом приятно изживяване.
Източник!Едно преместване в нов дом може да ви изтощи за дълго време напред.
Планирането,опаковането, пренасянето и почистването са трудоемък процес, койтостава още по-стресиращ, ако сте притиснати от времето. А когато затворите зад гърба си вратата на новото жилище, ви очакват друго предизвикателство - подредбата. Затова,дори да ви се струва маловажно къде е най-добре да подредитекристалните прибори или кухненските съдове, обмислете подробноститепредварително. Последното нещо, което ви трябва следтежката работа по преместването в нов дом, е решаването на подобни„фундаментални“ въпроси.
Как да организирате процеса по преместване в нов дом?На първо място обърнете внимание на двете основни дейности при смяна нажилището – опаковането на инвентара от старото и подготовката заживеене в новото.
Преместването обикновено е предварително планирано събитие, така че можете да започнете с опаковането още щом решението бъде взето и преди дори да сте намерили подходящ нов дом. Колкото по-рано поставите началото на процеса по изнасяне, толкова по-спокойни ще бъдете в края му.
Стъпка No 1 при преместването в нов дом – отървете се от излишните вещи
Под излишни вещи разбирайте всичко, което не сте използвали никога или което трябва да се изхвърли. Тук спадат и онези предмети, които просто вече не искате в дома си, но по някаква причина сте запазили в дъното на някой шкаф. Съсредоточавайте вниманието си върху една стая за определен период от време и я разчиствайте до край.
Вероятно при преместването в нов дом ще откриете много вещи, които просто по навик сте пазили с години (дрънкулки, които не харесвате, сервизи, които никога не сте използвали, играчки на порасналите деца).Ако не искате да ги изхвърляте, дарете ги на някой дом за деца, лишениот родителски грижи или на друга социална институция. Бъдете сигурни,че багажът ви за преместването значително ще намалее.
Стъпка No 2 при преместването в нов дом – разчиствайте и опаковайте
Най-добреще постъпите, ако съчетаете разчистването на отделните стаи отизлишните вещи с опаковането на останалите, които смятате да запазите. Естествено става дума за онези, които няма да ви се наложи да ползвате преди преместването в новия дом (албуми със снимки, книги, стари тетрадки и документи, дрехи за отминал сезон). Запечатайте здраво всеки кашон и го надпишете, за да се ориентирате по-лесно при разопаковането на багажа.
Тъйкато през следващите няколко седмици броят на запечатаните кашони щенараства, още от началото изберете удобно място за сортирането им (за предпочитане в близост до входната врата).Не ги оставяйте разпръснати из цялото жилище, защото това ще ви създадедопълнителен хаос. Но и не ги пренасяйте в новия дом, тъй като и той сенуждае от малко предварителна подготовка.
Стъпка No 3 при преместването – подгответе новия дом
Добре, вече сте избрали новия си дом. Ако вие сте първите му обитатели е лесно - преди окончателното ви нанасяне трябва да се направят само някои козметични процедури. Но ако там вече са живели хора, то вероятно ще се нужадае от по-основен ремонт.
Обърнетевнимание на електрическите ключове и контактите, на шкафовете и натехниката, без значение дали са ваши или са „наследени“ с жилището.Разходете се из помещенията и си представете разположението наобзавеждането. След като в продължение на няколко седмици старателносте ги опаковали, представата ви за това как искате да подредите домаси, ще е доста по-ясна.
Инсталирайте надеждна охранителна система и поставете солидна входна врата.Сменете ключалката, защото не знаете на кого са дали ключ хората предивас. Уплътнете прозорците, прегледайте дограмата,ако имате възможност направет външна изолация.
Обмислете методите на отопление и охлаждане, както и за икономията на енергия през сезоните с интензивен разход на електричество.
Помислете за подовото покритие и си спестете повторното разместване на мебелите след нанасянето. Ако сте решили да монтирате подово отопление, направете го докато помещенията са все още празни. За да неиздраскате повърхността при внасянето на по-обемните вещи, покрийте я спостелки и найлони.
Сега е моментът и да приложите няколко трика за професионално (пре-)боядисване на стените-без да се притеснявате, че ще нацапате мебелировката. Планирайте няколко дни специално за тази дейност. Помислете за цветовете при оформянето на интериора и за тоналностите, с които да внесете свежест и разнообразие във всяка стая.
Не се отказвайте от магията на домашното осветление и от огледалата . Посъветвайте се с идеите за модерен дом и ги интерпретирайте според собствените си разбирания за стил. Направете преместването в новия си дом приятно изживяване.
styyni- властелина на форума
Съвети при опаковане и преместване на дома
Обикновено при преместване, особено в нов дом, хората са толкова щастливи, че не обръщат внимание на факта, че от преместването чиниите са нащърбени или масата е надраскана. А това със сигурност се случва, ако не сте наели подходящите хамали.
Няма причина вашата покъщнина да се поврежда по време на преместването. Ако все пак нямате средства да наемете професионални хамали, ви предлагаме следните малки съвети. С малко грижа, планиране и предложените от нас съвети, вашите мебели и ценности ще пристигнат в отлично състояние.
В случай, че разстоянието е голямо си струва да закупите правилните пакетиращи материали. Кашони, тиксо, аеропласт и подходящ пълнеж могат да бъдат закупени от фирмите за преместване. В допълнение може да използвате смачкана хартия, одеяла и дори дрехи, които да предпазят чупливите ви вещи.
Ето и няколко ценни съвета от нашият екип от хамали:
- Опаковайте стая по стая, надписвайте всеки кашон с описание за съдържанието му и за къде е (например кухня, спалня и т.н). Бъдете колкото се може по-конкретни, за да бъде и разопаковането лесно.
- Внимавайте с теглото на кашоните. Поставяйте тежките предмети в отделни кашони, за да се носят по-лесно.
- Не поставяйте тиксо директно върху полирани или дървени повърхности, при премахването му може да нараните повърхността.
- Опаковайте два пъти чупливите вещи и ги уплътнете добре.
- Помнете добрата техника на опаковане и правилните материали означават по-лесно преместване и по-малко нащърбени чинии.
Източник
pumpal21- Глобален Модератор
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|