Диети за Здраве :)

Go down

Диети за Здраве :) Empty Диети за Здраве :)

Писане by Lindzi on Пон 23 Юни 2014, 16:03

Диети за Здраве :) 163147_b

Или как де са храним, за да сме здрави и да не се налага прием на лекарства...

Диети за Здраве :) 5507
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

Диети за Здраве :) Empty Диетата на д-р Орниш за здраво сърце

Писане by Lindzi on Пон 23 Юни 2014, 16:08

Диетата на д-р Дийн Орниш е здравословен хранителен режим, който цели да предпази сърцето ви. А свалянето на килограми е просто бонус.

Диети за Здраве :) Syrce-surce-vector-vektor-dieta-otslabvane-120146-500x334



Основни принципи в диетата на д-р Орниш

Диетата на д-р Дийн Орниш е разработена в началото на 90-те години. Представлява хранителен режим, чиято цел е да се бори със заболяванията на сърцето и да ги предотвратява.
Диетата на д-р Орниш е веганска. Има и вегетариански вариант, при който са позволени млякото, млечните продукти и яйцата. Освен диетата,  д-р Орниш препоръчва активен начин на живот за тонус на тялото.

Диетата е толкова популярна, че дори бившият президент на САЩ Бил Клинтън и семейството му са се придържали към нея.

Позволени и забранени храни


  • Позволените храни в диетата на д-р Дийн Орниш са бобовите храни, плодове, зеленчуци и житни растения.

В списъка на категорично забранените храни попадат месата – бяло и червено, както и други храни, с високо съдържание на мазнини – авокадо, маслини, ядки. Ако спазвате веганския вариант на диетата, изключете млякото и млечните продукти, както и яйцата. Ако предпочитате по-лекия вариант на диетата Орниш, консумирайте нискомаслени млечни продукти и яйца, но в ограничени количества.

Диети за Здраве :) Syrce-surce-120155-500x0


Упражнения към диетата на д-р Орниш


Д-р Орниш препоръчва спорт 5 пъти седмично по 30 минути или 3 пъти седмично по 1 час.
В комбинация с това, използвайте различни активности за намаляване на стреса. Д-р Орниш препоръчва йога и медитация.

Примерно меню на диетата на д-р Орниш

Закуска: Пълнозърнеста зърнена закуска с нискомаслено кисело мляко и чаша портокалов сок

Обяд:
Вариант 1: Печени картофи на фурна с нискомаслен кашкавал или сирене и гарнутура от броколи на пара
Вариант 2: Зелена салата и пресни плодове за десерт

Вечеря: Сандвичи с домати и нискомаслено сирене или пълнозърнеста паста със зеленчуци

Плюсове на диетата на д-р Орниш


  • Диетата е нискокалорична и е с нисък прием на мазнини, които вредят на сърцето
  • Включва много плодове и зеленчуци – полезна за храносмилането


Минуси на диетата на д-р Орниш



  • Заради ниския прием на мазнини е трудно да се спазва в дългосрочен план
  • Веганският вариант да диетата е доста екстремен и малцина са склонни дори да го опитат



Източник: Розали
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите