Имунитета на бремената жена!

Go down

Имунитета на бремената жена!

Писане by Дени :) on Чет 13 Мар 2008, 19:06

Есенният
и зимният сезон провокират всевъзможни простуди, инфекции и понякога
неизбежните грипни епидемии. За съжаление е невъзможно да се изолираме
напълно от болестотворните микроби, но в наши ръце е да сведем до
минимум възможностите да се разболеем от грип или някое простудно
заболяване. Достатъчно е да знаем по какъв път се предава грипът и да
вземем навременни предохранителни мерки.


Възможно ли е да не се заразя, ако общувам с човек болен от грип?
Дали
ще се разболеете, или не, зависи от това, доколко е силна имунната ви
система. Затова се погрижете да я подкрепвате със здравословно хранене,
леки упражнения, пълноценна почивка и по преценка на вашия генеколог с
витамини. Освен това не е излишно да предприемете мерки и за
безопасност. Например в добре проветрено помещение рискът да се заразиш
от болен е много по-малък. Ако в общественият транспорт , където
въздухът постоянно циркулира, заподозрете, че съседът до вас не е много
здрав, открехнете прозореца или се преместете в близост до вратите.

Мога ли да се заразя от собствената си четка за зъби?
Напълно
е възможно. Особено ако, неотдавна сте прекарали простуда или грип.
Когато сте си мили зъбите, докато сте били болни грипните вируси са се
„загнездили” в четката за зъби. Те не умират веднага. Според
статистиката много хора се заразяват вторично от предметите за лична
хигиена. За да се предпазите от повторна атака на болестта, след като
оздравеете ако сте били болни, е по сигурно да смените четката си за
зъби.

Витамините
Голяма
част от противопростудните и противогрипни лекарства съдържат витамин
С. От него имунната система се нуждае постоянно. При лечение на
простуда и грип витамин С ускорява процеса на оздравяване. Затова
хапвайте повече цитрусови плодове – лимоните и портокалите го съдържат
в големи количества.

Бабешки методи
В началния стадий на простуда или грип можете да повикате на помощ народната медицина. Направете си витаминозен коктейл:
1 ч. л. сироп от шипки
2 с.л. сок от червено цвекло
2 с. л. прясно мляко
½ сок от лимон
Разбъркай
всички съставки добре и изпийте елексира на здравето. След това се
наспете добре и на сутринта болестта ще е изчезнала.
avatar
Дени :)
Администратор
Администратор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Имунитета на бремената жена!

Писане by gerito_81 on Сря 16 Апр 2008, 13:49

методът който изпробвах аз-на ден изяждах по един грейпфрут
по принцип този плод повишава имунната защита
пробвайте, поне знаете че е безвредно, пък и ми действаше доста ободряващо
avatar
gerito_81
упорит
упорит


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Противогрипна ваксина и бременност

Писане by mamazavinagi on Вто 28 Окт 2008, 11:55



Инжектирането на бременните жени с противогрипна ваксина един месец или
повече от месец преди раждането им може да предотврати много случаи на
грип през първите 6 месеца от живота на бебетата им, сочат резултатите
от американско изследване, цитирани от Ройтерс


Имунизирайте майката и ще защитите бебето й, заяви педиатърът д-р
Марк Стайнхоф от института Блумбърг за публична здравеопазване към
университета Джонс Хопкинс.


В рамките на теста, обхванал 340 бременни жени в Бангладеш,
инжекциите намалили риска от заболяване от грип с 63 на сто и риска от
респираторни болести с 29 на сто.


Били регистрирани 6 заболявания от грип в групата на ваксинираните
жени, при 16 случая на грип сред жените, инжектирани с друга ваксина.
Инжекциите освен това намалили с 36 на сто вероятността от треска и
респираторни болести сред майките. Резултатите от изследването са
публикувани в сп. „Ню Ингланд джърнъл ъв медисин".


„Лекарите отдавна знаят, че имунизирането на майката може да защити новороденото й", поясни д-р Стайнхоф.


„Няма причина да се смята, че противогрипната ваксина може да не
действа по същия начин. Винаги сме приемали, че това е така, но никой
досега не бе извършил подобно изследване", допълни той.


Инжектирането на противогрипна ваксина е препоръчвано на бременните
жени от Американските центрове за контрол и превенция на болестите, но
тази препоръка често е пренебрегвана.


„Резултатите от изследването могат да накарат много жени да си
кажат - Това наистина помага на мен и бебето ми", отбеляза д-р
Стайнхоф.


http://www.lekar.bg
avatar
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Имунитета на бремената

Писане by styyni on Съб 19 Юни 2010, 09:12

Правилно хранене

Чрез храната организмът си осигурява необходимите вещества, нужни за нормалната функция на имунната система. Белтъчините и аминокиселините влияят за образуването на имуноглобулин А – това са антитела, които присъстват в червата и се сражават с „чуждите“ агенти, които попадат там. Основен източник на белтъчини са месните и млечни продукти.

Хранителните влакна се съдържат в плодовете, зеленчуците, житните растения и също са важни за процесите на имунната система, както и мазнините, поради което не трябва да се изключват напълно от менюто. Придържай се към балансирано и разнообразно меню.

Стомашно-чревният тракт се явява важна част от защитната система на организма. Микрофлората на червата има значение за храносмилането, също така се явява и бариера за вредните вируси и токсини, които попадат в организма заедно с храната. В тази връзка запекът, от който се оплакват много бременни жени би могъл да наруши микрофлората на червата. За да избегнеш подобно състояние, дори при отсъствие на позив за дефекация ходи до тоалетна по едно и също време. Най-добре това да бъде сутрин. Така се формира рефлекс за дефекация. Освен това в менюто ти нека присъстват повече плодовете и зеленчуците – сливи, круши, тиква. Би могло да ти помогне и чаша хладка вода с лъжичка захар или мед сутрин на гладно. В профилактиката със запека е от значение и достатъчната двигателна активност.

Сън и почивка


От особено значение за поддържане доброто състояние на имунитета е сънят. За бременната жена той трябва да бъде около 8-10 часа на денонощие. Известно е, че активните физически упражнения на свеж въздух укрепват естествените защитни сили на организма. Но натоварването трябва да бъде съобразено със състоянието ти. Плуването, йогата, леките танци са добро решение в случая. И разбира се, ходенето пеш. Разходките са задължителни, особено през пролетта, когато събуждането на природата ще ти даде свежи сили и настроение.

Витамини и микроелементи


Те стимулират защитните функции на организма. Витамин В например стимулира дейността на имунната система по време на стрес (бременността като състояние само по себе си се счита за стрес), след операция или травма. Витамините А, С, D, E, B6 се борят срещу простудните вирусни заболявания. Витамин С повишава активността на макрофагите (съединителнотъканните клетки). Цинкът участва в съзряването на т.нар. Т-лимфоцити.

Недостатъкът на желязо, селен, йод водят до отслабване на имунната система и възможността от вирусни инфекции се увеличава. Това не означава, че непременно имаш нужда от прием на мултивитаминни препарати. Наблюдаващият лекар ще прецени нуждата от тях.

Погрешно е мнението, че щом си бременна е задължително постоянно да пиеш витамини. Вредно може да бъде както недостатъчното количество, така и излишното. Ако лекарят ти препоръча витамини за бременни, то е добре да знаеш, че в тях се съдържа нужното количество фолиева киселина (важна за първия триместър), както и желязо и магнезий (важни за третия триместър). Не проявявай самоинициатива към витамините. Нека лекарят определи дозата и времето за техния прием.

Имуномодулатори


Това са вещества, способстващи за активирането на имунната система. Свойствата на чесъна в тази посока са забележителни. Ако държиш в стаята чинийка с разрязана скилидка, ти вдишваш фитонцид. А именно на това вещество се дължат силните антимикробни свойства на чесъна. С пчелните продукти (прополис, пчелно млечице) бъди внимателна, тъй като те могат да предизвикат алергична реакция, а това може да доведе до предразположеност към алергия и при детето. Ако решиш да приемаш даден имуностимулатор, непременно си консултирай със специалист.

Усмихни се!

Жената, чиято бременност преминава в спокойна и жизнерадостна обстановка, много по-рядко боледува в сравнение с тази, която е постоянно напрегната и в безпокойство. Затова, мислейки как да укрепиш имунната си система през 9-те месеца, не забравяй за личния си психологически комфорт. Усмихвай се повече! Имаш най-прекрасния повод за това, нали? Ще ставаш майка!

Нужно е да знаеш...


Според специалистите критичните периоди, през които бременната жена е най-податлива към респираторни заболявания, са между 6-та и 8-а г.с. (тогава организмът се приспособява към новото състояние) и между 20-та и 28-а г.с. (бебето активно расте и използва всички ресурси на майчиния организъм). Тогава бъди особена внимателна към здравето си, погрижи се за доброто функциониране на имунната ти система.

styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Имунитета на бремената жена!

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите