Възстановяване след раждане!

Go down

Възстановяване след раждане!

Писане by styyni on Вто 13 Окт 2009, 10:45

Възстановяване след секцио!
За никого не е тайна, че възстановяването след секцио е по-бавно и
трудно, отколкото след естествено раждане. Важното е да сте готови за
този период. Приготвили сме ви няколко полезни съвета за по-бързо и
лесно възстановяване след секцио.
Първите няколко часа след операцията ще се чувствате много изтощени. Няма да може да ставате, ще ви се вие свят и няма да имате сили за нищо. Раздвижването става с помощта на рехабилитатор около 7-10 часа след операцията. Възможно е състоянието ви да изисква и повече време за първите крачки след операцията.



Първоначално всички движения ще са ви трудни. Внимавайте много с движенията, които пряко засягат коремните мускули – ставане, лягане, кихане, кашляне. Колкото се може по-малко напрягайте корема, за да не се отвори раната.
Това обаче не означава, че трябва да ограничите всичките си движения.
Напротив – още след първото ставане, се опитвайте да се движите
възможно най-много, дотолкова, колкото позволява състоянието ви.

Махането на конците става около седмица след секциото.
През цялото време спазвайте стриктно препоръките на доктора. Вероятно
първите няколко дни няма да ви позволяват да мокрите раната и
превръзката ще се сменя само от медицински лица. Всяко зачервяване или
възпаление на мястото, трябва моментално да се видят от лекар.
Предвидете си дълбоко бельо и широки дрехи за първите две седмици след
секциото. Още на първите дни може да сложите ластично бельо тип колан.


Вероятно ще ви назначат диета за първите няколко дни след раждането, така че да
не натоварвате много стомаха си, но и да имате достатъчно енергия. В
деня на раждането ще може да поемете само малко вода. На следващия ден
яжте основно кисело мляко. Неизбежно е образуването на газове, като след всяка коремна операция. Възможно е да получите и запек.
Избягвайте бобовите храни, зелето и всички продукти, които подуват стомаха, както и тези, които нарушават перисталтиката. Яжте супи и плодове.


Болките и неразположенията от раната ще продължат около две седмици.

След това ще може да се движите повече. В никакъв случай не вдигайте тежко поне три месеца
от деня на секциото, за да не си навредите. Не забравяйте, че раната ви
е не само външна, но се изисква и вътрешно възстановяване на организма.
Най-тежкото, което може да вдигате е бебето, като първите дни е добре да го държите само в седнало и легнало положение.


Несъмнено коремчето ви ще ви притеснява и прибирането му става по-бавно след
секцио, отколкото след естествено раждане. Всички жени си задават
въпроса кога могат да започнат да правят упражнения, за да възстановят
фигурата си. Всичко е строго индивидуално, според физическото ви
състояние. Раздвижващи упражнения може да започнете да правите още на втората седмица, но за стягащите трябва
да изчакате доста повече. За максимална сигурност започнете с първите
стягащи упражнения за корема третия месец след раждането.

Ако искате по-рано, то поне изчакайте спирането на лохиите. До тогава
може да се движите, но не и да се напрягате силово. Най-важно е
прибирането на коремната стена, която месеци наред се е разтягала. Ако
решите да правите упражнения от рано, има опасност да нарушите
естествения процес на прибирането на коремната стена и да си докарате
обратния ефект. Още от първото раздвижване след операцията започнете да ходите изправени, а не да се превивате. Освен че ще се възстановявате по-бързо, така и коремчето се прибира по-лесно. Колкото в по-добро физическо състояние сте били преди раждането, толкова по-лесно ще се стегнете отново.
Ако сте били с отпусната мускулатура, възстановяването на фигурата ще
стане по-бавно. Не бива да се притеснявате за цялостното си отслабване,
тъй като грижите около бебето обикновено правят младите майки дори
по-слаби и от преди раждането.


Важно правило за бързо възстановяване и сваляне на килограми е кърменето. Благодарение на отделената кърма храните здравословно бебето си и възстановявате организма си светкавично.

.

www.rozali.com

styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Възстановяване след раждане!

Писане by styyni on Пет 24 Сеп 2010, 11:56

Пуерпериум - възстановяване след раждане

Истинскикъсметлийки са тези, на които и грам не им личи да са раждали. Повечетожени обаче се нуждаят от месеци, за да се възстановят след раждането ида възвърнат физическата си форма.

Пуерпериумът,познат още като следоперативен период, е времето от момента на излизанена плацентата и продължава около 6-8 седмици. Девет месеца тялото ви се е променяло вътрешно и външно, а пуерпериумът представлява точно обратния процес.

След края на раждането навярно ще се чувствате като пребити и въпреки това много майки успяват веднага след раждането да станат, да се разходят и т.н.. Няколко часа след раждането е възможно да ви побиват тръпки. Вероятно ще сте и доста отпаднали ден-два след раждането, ще ви се вие свят и ще ви премалява.

Подсигурете си и известно количество превръзки или тампони за родилки,тъй като до няколко седмици след раждането ще страдате от обилно течение от кръв, съсиреци и остатъчна тъкан, наречено лохии.Първоначално то е червено, впоследствие кафеникаво и розовеещо, а доняколко седмици добива бяло-жълтеникав цвят. С времето и количествотона течението намалява.

Пурпериумътвключва и намаляване обема на матката и яйчниците, възстановяване наендометриума (лигавицата на матката), свиване на коремните мускули иперинеума, спускане на матката в малкия таз, които промени водят дот.нар. следродилни болки. Те са по-слаби следпърво раждане и се усилват с всяко следващо. Постродилните болки сеусилват и по време на кърмене заради отделянето на окситоцин. Твърдевероятно е след края на раждането все още да имате и редовни, интензивни контракции, но те помагат за затварянето на кръвоносните съдове и намаляване на кръвотечението.

По време на раждането пикочните ви пътища са били силно притиснати, което води до задържане на урина непосредствено след раждането. По същата причина най-вероятно ще страдате от запек и газове.За да се справите с този дискомфорт, пийте повече течности, движете се,стойте прави. А, ако впоследствие чувствате парене при уриниране зарадиевентуални разкъсвания и шевове, се поливайте с вода, докато уринирате.В началото е вероятно и да се изпускате неволно , но това бързо ще отшуми. За целта са подходящи и някои упражнения за укрепване на тазовото дъно.

Повреме на бременността най-вероятно косата ви е станала по-здрава игъста, но това е заради хормоните, които бушуват в продължение на 9месеца. След раждането, отново заради хормоналния дисбаланс, е вероятно косата ви да капе на цели кичури.Но това е временно и съвсем в реда на нещата, така че няма място запаника. Постродилният период е съпътстван и още някои сравнително дребни проблеми .

Почти сигурно е, че след раждането ще последват промени в емоционалното ви състояние. Чувствата ви ще се блъскат между страх, вълнение, объркване, т.е. ще страдате от следродилна депресия , което е нещо съвсем естествено за редица жени.

Но за някои жени всичките изпитания,през които минават по време на пурпериума, са поносим спрямо това, което виждат в огледалото.

Те не понасят мисълта, че не могат да влезнат в старите си дрехи и вече не са толкова сексапилни. Това отвежда редица жени, сред които Адриана Лима и Жизел Бюндхен , почти веднага след раждането, във фитнес салона.Много известни жени влизат във форма след раждането само за няколкоседмици, но те са заобиколени от професионални треньори, диетолози идетегледачки, които се грижат за възстановяването след раждане. Но усилените тренировки и строгата диета по собствено усмотрение, веднага след раждането, не винаги са особено полезни.Изчакайте няколко седмици преди да предприемете мерки за сваляне наизлишните килограми и стягане на отпуснатата мускулатура. Най-ефикасниупражнения за след раждане са тези за стягане на тазовото дъно. Вумбилдингът също спомага за по-бързото възвръщане на физическата форма след раждане, а подходящ хранителен режим ще ви помогне и да отслабнете .

Пълното възвръщане на всичко както си е било обаче зависи както от възрастта ви, така и от броя на ражданията ви. При много жени раждането оставя трайни белези – отпусната кожа на корема, стрии и нежелани допълнителни килограми.


Източник!

styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Отново във форма след раждането

Писане by styyni on Чет 21 Окт 2010, 10:30




Малко са жените, които спокойно понасят промените на тялото им през бременността и след раждането.
Почти не се среща жена, която да не мечтае да отслабне след това.
1. Бедната на мазнини храна спира мастните ензими: По време на бременността мастните ензими (най-вече липазите) са работили усилено и са се грижили мастните клетки да попият възможно повече мазнини. Може да се каже, че тези ензими след раждането попадат в състояние на сън за около 9 седмици. В това време, ако искате да отслабнете, постоянно трябва да ядете храна, бедна на мазнини. Прекалено мазната храна отново събужда мастните ензими!
2. Стимулирайте изгарянето на мазнините през нощта: Вечер след 19 часа не си позволявайте да ядете. Хормонът (лептин), който изгаря мазнините е много активен. Но той си върши работата добре, ако същевременно няма нови постъпления на мазнини.
3. Въглехидратите помагат за отслабването: Комплексните въглехидрати (пълнозърнест хляб) ни снабдяват с много енергия, от която се нуждаете в този период. Тези въглехидрати не съдържат мазнини или количеството е прекалено малко. Баластните вещества от своя страна, стимулират храносмилането и храната ни държи дълго сити.
4. Движението ни прави слаби: Колкото е възможно по-често се разхождайте с бебето. Така ще стимулирате обмяната на веществата в тялото си и дори по време на почивка ще изгорите повече калории.

Източник!

styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Възстановяване след раждане!

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите