Мама Завинаги форум
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Развиващи игри.

+2
mamazavinagi
Dani
6 posters

Go down

Развиващи игри. Empty Развиващи игри.

Писане by Dani Чет 13 Мар 2008, 20:07

Развиващи игри [You must be registered and logged in to see this link.]
Dani
Dani
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by mamazavinagi Пет 21 Мар 2008, 22:11

Всяко дете е уникално.То има собственни, индивидуални заложби.Нашата
задача като родители е да му помогнем да разкрие тези свои таланти, да
създадем базата за неговото бъдещо развитие.
В нашия център предлагаме групови и индивидуални занимания с деца
и/или техните родители. Под ръководството на квалифициран педагог с
помощта на специално подбрани игри развиваме уменията на мъничетата.
Представяме на Вашето внимание част от тези игри:

Развитие на речта


  • Измислете прости гатанки
    за познати предмети (животни). Например: Конче с блузка на раета. След
    това е ред на детето да съчини гатанка, а Вие отговаряте.
  • “Намислих
    си думичка ка...” – казвате вие. Детето се опитва да отгатне: “Капак,
    капан ...”. Помагате му да си спомни повече думи или му обяснявате
    значението на нови за него.
  • Направете си
    състезание кой по-точно и по-пълно ще опише предметите в стаята.
    Например, одеалото е червено на бели квадратчета, меко като..., топло
    като... и т.н. Старайте се да използвате много прилагателни и сравнения.
  • Картинките
    и снимките от списания са много добър помощник в игрите! Може да
    измислите имена на хората в списанията, техните професии (или да се
    опитате да ги отгатнете), къде и как живеят, какво обичат. Картинките с
    животни също са подходящи за обсъждане.
  • Картинките
    с животни могат да бъдат използвани също и за играта “Да поговорим”.
    Вие питате, а детето в ролята на животното от картинката отговаря къде
    живее, с какво се храни, как се наричат малките му, кога спи. При
    описанията активно използвайте прилагателни, умалителни, нарицателни
    (зайко-байко дългоушко, зайченце бяло и т.н.)
  • Измислете весели, смешни имена на всички играчки, на пръстчетата на ръцете и крачетата, на мебелите в детската стая.

Развитие на въображението


  • Вземете добре позната на детето книжка и опитайте заедно да измислите нова приказка по старите картинки.
  • Нарисувайте
    проста фигура – триъгълник, квадрат, две паралелни линии. Постарайте се
    да включите простата фигура в по-сложна рисунка. Например, кръгчето
    може да се превърне в човече, в автомобилна гума, в очила и т.н.

Развитие на мимика и интонация


  • “Театър”. Задачата на детето е точно да повтори казана от Вас фраза, възпроизвеждайки и мимиката, и интонацията, и жестовете.
  • “Настроение”.
    Една и съща фраза се казва с различини интонации. Например, “Къде е
    мама?” може да се каже и весело, и изплашено, и сърдито.

Развитие на фините движения


  • Колкото се може
    по-често рисувайте на детето различни лабиринти и нека то да “премине”
    през тях с молива. За да е по-интересно може да измислите история къде
    води лабиринта, кой трябва да мине през него. Например, този лабиринт е
    от лед, той води към замъка на Снежната царица, Герда трябва да мине по
    него за да намери Кай, но без да се допира до стените му иначе ще
    замръзне.
  • Апликацията е достъпна още в
    най-ранна възраст. Докато детето не може още да държи ножичка дайте му
    цветна хартия или старо списание и нека да къса малки парченца. Вие ги
    лепете на бял лист като се опитвате да им придадете някаква форма. След
    3 години детето вече може да държи ножичка, но задължително тя трябва
    да е детска с затъпени краища
  • Пластелинът
    също е много подходящ за развитие на фините движения. Но, много е важно
    след игра да се мият ръцете! Вместо пластелин може да използвате тесто
    – 1 ч. брашно, 1 ч. сол, ¾ ч. вода, 1 с.л. олио. Ако тестото е ронливо
    добавяте още вода. Направените от тестото фигурки може да изпечете във
    фурната и след това да оцветите с боички.

Развитие на координацията на движенията


  • Развиват
    координацията преливането на вода от една чаша в друга, ходенето по
    права линия (“по въже”), скачането на един крак, “прави като мен” -
    повторението на движения.
  • Завържете очите на
    детето и му дайте да пипне различни предмети (вълненото одеало,
    гладката стена, студените плочки, мекия килим) и нека се опита да
    познае кое какво е.
  • Научете детето със
    завързани очи да разпознава предметите и по звука, който издават
    (плискането на вода в чаша, шумкането на вестник, почукаите по стъклото
    на прозореца, по радиатора, по чаша, по метал и т.н.).

Развитие на мисленето


  • Незаменим помощник
    във всички развиващи игри са различните картинки с изображения на
    животни, предмети от бита, дрехи и т.н. Но най-вече това се отнася до
    игрите за класификация по различни признаци (малко-голамо,
    животно-растение, диво-домашно, по цветове и т.н.). За тези игри може
    да използвате картички от лото, снимки, рисунки от списания (бъдещите
    майчета могат да започнат да подготвят материал ако скучаят през
    бременността). Може да класифицирате също така игрални карти, всякакви
    играчки.
  • Играта се усложнява като отделите 4
    изображения, от които 1 не си е на мястото. Например: петел – кокошка-
    врабче – котка, жаба- елха- краставица – домат и т.н.
  • “Съкровище”.
    Научете детето да разчита прости карти и схеми. Скрийте в стаята
    “съкровището” (например, любимото мече или бонбон), нарисувайте карта
    на стаята и с червено кръгче отбележете мястото на “съкровището”.
  • Детето
    скрива някоя играчка или картинка. Вие трябва да познаете какво е
    скрито като задавате въпроси. Детето има право да Ви отговаря само с
    “Да” и ”Не”. Например, скрита е рисунка. Това животно ли е? – Не. –
    Птица ли е? – Да – Голяма ли е? – Не – В града ли живее? – Да – Врабче.
    След време детето ще се научи също да задава въпроси и да отгатва.

Развитие на вниманието


  • "Забранена дума" –
    Избирате забранена дума - може да бъде някой цвят (жълто) или някое
    качество (малък). Подхвърляте на детето топка и едновременно с това му
    задавате въпроси (Морето е синьо, а слънцето? Каква на цвят е розата? А
    маргаритката? Слонът е голям, а мишката?) Детето трябва да отговаря, а
    вместо забранените думи да казва например "абракадабра".
  • "Наблюдател"
    – Предложете на детето да влезе в ролята на наблюдател и да намери в
    стаята 5 кръгли (червени, твърди, гладки и т.н.) предмета.

Развитие на паметта


  • Лежейки с детето в стаята постарайте се да си спомните какво има в коридора или в коша с играчките:
    - Аз си спомням червената кола.
    - А аз – розовото плюшено прасенце.
    И така кой ще си спомни повече неща.
  • "Играчките
    искали да се повозят на корабче и се наредили на опашка. Най-отпред
    застанало мечето, зад него папагалът, после дошло котето, камиончето."
    Наредете в редичка 5-6 играчки. "Изведнъж звъннало звънче – дошъл
    сладоледаджията и всички играчки се втурнали към него. А когато се
    върнали на пристанището не могли да си спомнят кой след кой е бил на
    опашката. Помогни им да се подредят както са били в началото."

Развитие на пространствената ориентация


  • Вземете
    2 листа на квадратчета. На единия нарисувайте несложна начупена линия.
    Това е пътечката, по която трябва да мине Ежко за да отиде на гости на
    приятеля си Мечо. Детето не вижда вашата рисунка. За да помогне на
    Ежко, то трябва да нарисува на своя лист същата линия, следвайки вашите
    словесни инструкции: “2 квадратчета надолу, 3 квадратчета на дясно, 1
    на горе и т.н.” След като детето нарисува пътечката сверете я с вашата
    за да разберете стигнал ли е Ежко при Мечо.
  • Ако
    детето още не може да брои и не знае къде е ляво/дясно, предложете му
    друг вариант на играта. Нека да рисува, а вие му давайте инструкции кое
    къде да е нарисувано: "В средата на листа – голям червен кръг, под него
    – голям зелен квадрат, а над кръга – малко синьо триъгълниче, а до него
    – червен квадрат и т.н."
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Вто 25 Мар 2008, 10:19

Сетих се за четири игрички, които съм виждала в някои сайтове в различни варианти. Но никъде не съм срещнала обясненията за жестовете. Около 1г,6м - 2г, когато мъниците не могат да говорят съвсем, доста добре се справят с жестовете и с удоволствие я имитират. Дани много се забавляваше с тях.

Бяла пеперуда кацна на стъклото, (събират се палец и показалец на едната ръка и докосват дланта на другата ръка)
а пък наш'та маца гледа (ръцете се слагат до слепоочията като капаци на кон Развиващи игри. Icon_lol) и се чуди (хваща се главата и се поклаща настрани)
дали да я лапне (дланта на едната ръка се поднася към устата),

или да я цапне (едната ръка пляска другата).
Не, не, не, Мацоооо, недей (поклаща се показалец като за каране),
остави я да живей! (вдигат се ръцете на горе с мърдане на пръсти имитирайки излитане)

И втората е:

Къщичка на бебе мога аз да правя (събират се опънати ръцете като се допират върховете на пръстите)
Чука-чука,чук-чук, чука-чука, чук-чук.(свити юмручета се удрят едно в друго - малкия пръст удря палеца)
Масичка на бебе мога аз да правя, ( юмручетата са свити и допрени един до друг, допират се ноктите да прилича на маса)
Чука-чука,чук-чук, чука-чука, чук-чук.(свити юмручета се удрят едно в друго - малкия пръст удря палеца)
Столченце на бебе мога аз да правя, ( едната ръка е на юмрук, допрян в другата, която е опъната)
Чука-чука,чук-чук, чука-чука, чук-чук.(свити юмручета се удрят едно в друго - малкия пръст удря палеца)
Люлчица на бебе мога аз да правя, ( и двете ръце са опънати и с обърнати длани на горе, сложени една върху друга се полюляват на ляво, на дясно)
Чука-чука,чук-чук, чука-чука, чук-чук.(свити юмручета се удрят едно в друго - малкия пръст удря палеца)
Тук всеки ред се повтаря по 2 пъти.

третата е:
Замазала баба таванчето /погалва си по челцето/
Замазала баба стените /погалване по бузките/
Замазала баба пода /погалване по брадичката/
Затворила баба прозорците /затварят се очите/
Затворила баба вратата /затваря се устичката/
и врътнала ключа / нежно пощипване по нослето/

Тази за баба даже вече ми я прави на мен.

Варила баба кашица.
Бъркала – варила. Бъркала – варила. Накрая я сварила.
На палчето дала, че донесло дървата.
На показалчето дала – че донесло водата.
На средното дала – че донесло брашното.
И на безименото дала, че запалило огъня.
За най-малкото-кутрето обаче, нищо не останало.
Разплакало се пръстчето.
Плакало - вървяло. Плакало - вървяло. И се мушнало ето тука под гушката и си намерило!

Кашичката се вари в ръчичката на детето и се бърка с пръст, после се хваща всяко пръстче, на което баба дала кашичка, а за кутрето като не останало тръгнало - с два пръста се имитира ходене и си намерило под гушката и се гъделичка вратлето на детето!:)
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Dani Нед 25 Май 2008, 21:40

Дует

Възраст: 24-26 мес.

Материали: 2 играчки ксилофон

Време: 15 мин

Тази игра изисква от детето ви да обърне внимание на това какво се случва около него–посредством нея то ще формира умения за активно слушане, за различаване на различни музикални тонове, за ангажиране на паметта със звуци и тяхното възпроизвеждане.


Стъпка 1:

Седнете на пода заедно с детето си и с 2-та ксилофона – един за вас и един за детето. Направете някаква комбинация с почуквания и помолете детето да повтори същото.


Стъпка 2:

Изсвирете някоя проста мелодийка, напр.”Мила моя мамо” – изсвирете я 2 или 3 пъти съвсем бавно. Наблюдавайте дали детето ще повтори това, което правите.


Стъпка 3:

Помолете детето да се опита да изсвири “Мила моя мамо” или друга лесна песничка. Изчакаите търпеливо да сварши и след това го имитирайте – какво прави. Може би заедно с вас – то ще може да смени ролята си на водач и на последовател.

:heart: :heart: :heart:

Да поговорим за животните

Възраст: 24-26 мес.

Материали: Разнообразни играчки-животни

Време: 15 мин.

В играта с разнообразни малки играчки-животни, като тигърчета, мечета и др. детето ще има възможност да говори и да научава за живота и нравите им. Задавайки въпроси за това дали има определени характристики дадено животно, вие ще помогнете на детето да организира света на фактите. Запомнете че факти, които не са организирани и класифицирани стават трудни за запомняне и употреба от детето.


Стъпка 1:

Поставете десетина малки играчки-животни и помолете детето да разпознае някои от тях. Ако познае някое – попитайте го какво знае за това животно. Ако не разпознае много, задайте му въпрос, който е свързан с опита или преживяванията на детето – напр.”Това е рибка, като тази която гледахме в големия аквариум в ресторанта. Виждаш ли някое друго животно, което живее във водата?”.


Стъпка 2:

След като поговорите за това какво правят различните животни, окуражете детето да си поиграе с играчките; вероятно детето ви ще кара маймунката да подскача, а слона да се разхожда.


Стъпка 3:

Ако детето не изпълнява само тези движения – обяснете му вие и му покажете как маймунката скача горе и долу. После вземете слона или рибката и с тях направете същото движение – да подскачат и изчакайте детето да коригира движението. Ако го направи, можете да го попитате” Добре, кое друго животно мога да използвам, което да скача?”. Разбира се, трябва да има друго животно (кенгуру или куче), което детето да разпознае.

:heart: :heart: :heart:

Кое следва?

Възраст: 18-20 мес.

Материали: Плочки с различни цветове (можете да ги изработите сами от картон и гланцирано блокче)[

Време: 15 мин.


Стъпка 1:

Когато детето ви се занимава с малки цветни обекти (не само плочици) можете да играете тази игра заедно с него. Вземете една плочка (напр, червена) и я поставете изолирано (да няма друга наоколо) пред себе си и детето. Сложете след нея плочка с друг цвят (жълта напр.) . Сложете пак червена, после пак жълта и подканете детето да избере коя плочка е наред да сложите (червена). Ако детето не може да усети последователността, вие можете да повторите (и с думи) “ червена, жълта, червена, жълта…” и да изчакате да видите дали ще посегне към правилната плочка от последователността.


Стъпка 2:

Когато детето ви усвои добре последователността А-Б-А-Б… ( това може да отнеме месеци или дори година) , можете да работите с по-сложни модели, като А-А-Б-Б-А-А-Б-Б… или дори А-Б-Б-А-Б-Б-А…, а по-късно и А-Б-В-А-Б-В…(на буквите отговаря даден цвят).Така детето ви ще развива възможността си да разпределя нещата по групи и при други поводи. Макар да звучи доста елементарно, тази активност може да е от много голяма полза за логическото мислене на детето.

:heart: :heart: :heart:


Голямо и малко

Възраст: 15-18 мес.

Материали: Книжка с картинки

Време: 5-15 мин.


Стъпка 1:

Когато четете от книжка с картинки на детето си, се опитаите да откриете две контрастиращи си по големина животни. Напр. “Погледни ГОЛЕМИЯ слон“ ( с подходяща интонация и “дебел” глас) и “ Виж МАЛКОТО мишле” ( с тих и тънък глас).


Стъпка 2:

Когато детето ви се справя с този вариант на играта – може да усложните, като го питате да посочва кое е най-голямото (респ. най-малкото) животно на картинката. Давайте му позитивна обратна вразка като напр. “Браво, добър опит”, “Позна – точно това е най-голямото животно тук” , “ Да, котката е по-малка от делфина”и др.


Стъпка 3:

Разширете тази нова игра на голямо и малко с други обекти, които срещате в ежедневието си с детето. На детската площадка можете да попитате детето коя е най-голямата люлка, най-голямото куче, най-малката пързалка и т.н. Като начало детето ви ще се справя все по-успешно когато преценя по-голямото между два обекта. След време то ще е в състояние да определя и между повече обекти.

Подобно на умението за категоризиране, подреждането на последователни серии са много важни за процеса на придобиване на логическо мислене в детството.

:heart: :heart: :heart:

Книга на Защотата

Възраст: 27-29 мес.

Материали: лист и химикал

Време: 5мин. на сесия

Всеки път когато детето ви пита “Защо?” то се опитва да събере информация за причините, които карат хората да вършат разни неща, какви чувства ги съпътстват и др. Въпросът “Защо?” е много важен за детската теория и идея за света.



Стъпка 1:

За това занимание, всичко, което е нужно е да записвате всички въпроси “Защо” на вашето дете. Съберете тези “защо” от няколко дни или седмица, ако разполагате с достатъчно време. Опитайте се да нахвърлите и какво се е случило, когато детето е задало този въпрос. Запишете само тези въпроси “защо”, на които смятате че детето ви наистина държи да получи отговор.


Стъпка 2:

Сега вземете всички въпроси “защо” и се опитайте да ги категоризирате. Кои от тях са за лични причини? (“ Защо излизаш?”). Кои са за емоционално състояние? (“Защо си тъжна?”). Кои са за физични причини и ефекти? (“Защо зимата вали сняг?”). Можете ли да обособите своя категория и име?

Ако не чуете достатъчно въпроси “защо” от детето си, се опитайте да провокирате ситуация, съдържаща неочаквано събитие. Например: дайте на детето кутия с липсващо дъно; топка, която не може да подскача или слънчеви очила с липсващи стъкла.

:heart: :heart: :heart:


Игра на близо и далече

Възраст: 18-20 мес.

Материали: не са необходими

Време: 5-15 мин

С тази игра можете да помогнете на детето си да учи за отношението между големина и разстояние като наблюдавате заедно обекти от различно разстояние.


Стъпка 1:

Когато се разхождате с детето си, наблюдавайте някои познати обекти или хора от близо и далеч. Например можете да кажете: ” Погледни пощата ей там – виж колко малка изглежда!”. Когато приближите, обърнете внимание на някои детайли:” Виж, там има жълта пощенска кутия, в която пускаме писъмца за баба и дядо.”


Стъпка 2:

Напомнете на детето как е изглеждала пощенската станция отдалеч. Обърнете внимание, че някои детайли не могат да се забележат отдалеч, но се виждат добре отблизо.

:heart: :heart: :heart:


Абстрактно рисуване

Възраст: 27-29 мес.

Материали: листа хартия, цветни моливи, фулмастери

Време: 20 мин.

Рисуването не е необходимо да представя реални обекти – самото правене на прави и криви линии може да е забавно. За да представим тази игра, ще опишем един примерен казус.



Стъпка 1:

Когато детето решава да си рисува нещо, то мисли известно време как един знак може да се прибави към предишния. Наблюдавайте го. Вие, може би, се досещате какво е намислило детето, но не сте съвсем сигурни. Рисуването не съдържа никакви познати елементи. Но детето ви понякога не е доволно от собствената си работа, тогава вие можете да направите нещо специално. По време на паузата, направете коментар, напр.:

Родител: Това е интересен кръг. Кажи ми - това голям кръг ли е или малък?

Важно е да въвлечете внимателно и мило детето в подобен разговор, за да му дадете възможност да се замисли за рисуването си.


Стъпка 2:

Включете се в разговора като говорите за други нарисувани от детето неща. Можете да кажете нещо от рода: “Виж колко прави са тези линии. Кажи ми какво си имал предвид да ги нарисуваш такива.” Избягвайте да питате детето “Какви са тези неща” или “Какво си нарисувал”. Тези въпроси не са подходящи за възрастта и омаловажават усилията му. Но когато вече веднъж детето се научи да използва завъртулките си като символи на реални обекти, като слънце например, вие можете де питате какво е имало предвид. И отново – бъдете внимателни и следвайте водачеството на детето. Добре е да се присъедините към коментарите, но избягвайте вие да назовавате нещата вместо него.


Стъпка 3:

Ако рисунката съдържа различни видове линии, обърнете вниманието на детето че е използвало и двете – прави и криви линии. Като правите това ще му помогнете да разграничава различните символи. То ще може да използва това “ А-Б на формите” за да нарисува къща (само от прави линии) или дърво ( криви линии). Като говорите нежно и без да изпитвате детето, вие му помагате да разсъждава за това, което е нарисувало. Тези диалози ще помогнат на детето ви да се научи да планира предварително от какви видове линии се нуждае за да нарисува определен обект.

:heart: :heart: :heart:



Дървени блокчета

Възраст: 21-23 мес.

Материали: разнообразни домакински прибори

Време: 10 мин.


Стъпка 1:


Опитайте се да забележите кога детето ви започва да използва обектите и да ги натоварва с различен смисъл и функции, напр. започва да използва дървената лъжица за прекрасен самолет и т.н. Сигурно сте го виждали да използва малка кутия и да твърди, че това е кола или пък хавлията за ръце като шапка. Когато веднъж вече сте забелязали такова развитие в играта, вие можете да използвате тази възможност да поиграете с него.

Смесете няколко обекта от вашето домакинство (безопасни – желателно дървени или заоблени) или просто дървени блокчета с набор от характерни обекти, които знаете че детето ви харесва. Може би то обича да играе с пластмасови животни или с фигурки на супергерои. Към домашните животни можете да прибавите няколко малки дървени блокчета със съответни пропорции. Помислете предварително за възможни начини да се използват тези блокчета – какво могат да бъдат ако детето ви реши да ги включи като символи в играта. Не очаквайте, че детето ще използва обекта по обичайния начин, но предположете как могат да се използват обектите и грижливо изберете дървени блокчета, които да отговарят на предположението ви.


Стъпка 2:

След като веднъж сте прибавили дървените блокчета към характерните обекти, наблюдавайте за мъничко. Детето ви може да игнорира блокчетата или да започне да ги включва в играта “наужким”. Ако то ги вклучи, направете едно–две описателни реплики, като например “ Това изглежда като място, където се събира сеното”. Не очаквайте детето да отговори на това. Сведете директните въпроси до минимум, защото те могат да отклонят детето от собствения му фокус на игра. Ако детето не включи блокчетата в игра, опитайте се да играете близо до него като използвате едно от блокчетата като символ. Например: ако играете с фигурки на животни - можете да използвате 4 блокчета и да направите кошара за прасето. Не привличайте вниманието върху това, което сте направили. Изчакайте детето само да забележи и да направи свое собствено нещо.

Ако детето включва обектите в символична игра, скоро ще забележете как играта “наужким” става все по-комплексна. То ще започне да свързва един обект с друг – кафявото блокче ще е кучето, което гони бялото блокче – мишката, която се крие в къщата, направена от блокчета.

Използването на обекти изисква въобръжение и абстрактно мислене. Когато детето използва блокчетата като нещо друго, то трябва да запомни каква е функцията на обекта по време на играта. Такава замяна на обектите дава възможност на детето ви да развива умения за символизиране, гъвкавост и креативност.
Dani
Dani
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Dani Нед 25 Май 2008, 22:30

[You must be registered and logged in to see this link.]
Dani
Dani
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by mamazavinagi Сря 06 Авг 2008, 13:07

ЦИФРЕНКА



ЦИФРЕНКА е новата компютърна образователна игра за деца, създадена от авторите на играта БУКВЕНКА.

В "ЦИФРЕНКА", с динамични приключения с познатите герои Мечо,
Ежко, Зайко и Костенурката, децата обогатяват и упражняват своите
познания по математика и английски език.

Малките палавници се забавляват и едновременно с това броят, събират,
изваждат, усвояват показанията на часовника, боравят с геометрични
фигури и цветове, сортират предмети по признаци, ориентират се в сложни
пътечки, "аранжират" музика, слушат и пеят весели песнички. По всяко
време, когато детето желае, героите могат да покажат, как би звучала
текущата реплика на английски език и обратно, от английски - на
български език. Всички реплики се изписват на екрана, което стимулира
децата да четат.



Инсталиране
на играта: Играта работи на компютри с операционна система WINDOWS
95,98,2000, NT, XP. Стартира се от файла CIFRENKA.exe


приятна игра

[You must be registered and logged in to see this link.] - изтегли от тук
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Как да играем с детето през първата година от живота му

Писане by mamazavinagi Чет 07 Авг 2008, 14:14


Как да играем с детето през първата година от живота му
Може да започнете още от самото му раждане
Играчката служи за забавление и развлечение на детето и същевременно е средство
за психическото му развитие. В първия месец от раждането, идеалната
играчка за детето е ръката на майката. След това на детето могат да се
предлагат различни ярки играчки, такива, които издават различни звуци,
дрънкалки и т.н. Едномесечното бебе разглежда играчките, поради което
те се поставят на висящи стойки, не по-ниско от 50-70 см. над гърдите
на детето.
За детето от два и половина до четири месеца, играчките
вече трябва да се окачват по-ниско, така че то да може да се “натъква”
на тях, правейки движения, както и целенасочено да ги достига и хваща с
ръце. Имайте предвид, че заради безопасността на детето не трябва да се окачват едновременно много играчки, надути балони или играчки за елха.
От 5-я месец, когато детето вече може продължително да лежи по корем,
играчките следва да се поставят на разстояние на протегнатите му ръце,
пред него.
Детето се развива в процеса на активна дейност, така че може да разположите
играчките на различни места в креватчето му, за да го провокирате да се
движи, да се преобръща, да пълзи. В рамките на един период на
бодърстване на детето, играчките трябва да се подменят, да се добавят
нови, така че да се поддържа активността и интереса му и да се избегне
умората. След 6-я месец характерът на бодърстване у детето се променя
значително, като интереса към играчките се повишава.
Детето, което постоянно се упражнява в различни действия с играчки, овладява
определени елементарни движения, които са свързани с особеностите на
самата играчка.
Така например, 7-8 месечно дете може само да
се научи да хвърля и търкаля топка. Желателно е от 8-9 месец, когато
детето е будно, заниманията му да са организирани в оградено
пространство на пода или в специална кошарка, където да има по-големи
предмети и точки за опора, за които детето да се държи, докато се
опитва да става и придвижва. Като се вземе под внимание бързото
развитие на детето в първата година от живота му, играчките и условията
за активност трябва своевременно да се променят, създавайки основа за
по-нататъшното му развитие.
Когато детето е будно, с него трябва да
се разговаря, като се стараете да получавате от него отговор на
бебешкия му език. Необходимо е да се стремите да го накарате да
подражава изговора на срички, а по-късно – на думи. Трябва също така да
учите детето да играе – да играете с него, да му държите ръката и да го
насочвате какви действия да извършва, задължително да назовавате
играчките и действията, които те извършват. Ако не искате детето на 9
до 12 месеца да разхвърля или чупи играчки, а да си играе с тях, за
самостоятелни занимания може да му давате само тези предмети, които то
вече знае как да използва.
За да поддържате интереса на детето към
играчките и действията с тях, трябва периодично да ги подреждате, да ги
събирате и да ги слагате на местата им, като привлечете вниманието на
детето към този процес.
Детето, към навършването на 1 годинка, вече
трябва да е усвоило редица действия с играчките и да се занимава само –
непродължително време – без помощта на възрастен човек. Оставено само
на себе си, детето на тази възраст, освен с играчките, се развлича като
се придвижва (по какъвто и да е начин), разглежда какво има наоколо,
наблюдава действията на възрастните, бърбори, възпроизвежда игри, в
които с него са участвали възрастните, като същевременно гръмко
изразява радост.
В същото време то не е способно да се развлича дълго време само и бързо се изморява.

Майката трябва да наблюдава действията на детето и своевременно да
премине към друга дейност – да си поиграе с него, да му попее, да му
поговори.
Детето трябва да има място за съхраняване на играчките –
например кутия, в която то постепенно привиква да прибира вещите си.
Всички умения, придобити от детето през първата година, получават
по-нататъшно развитие през втората и третата година от живота му.
Четете редовно TiaBG, за да научите повече за това.
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Dani Чет 21 Авг 2008, 09:47

[You must be registered and logged in to see this link.]
Dani
Dani
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by mamazavinagi Сря 15 Окт 2008, 15:52

[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]


[You must be registered and logged in to see this link.]
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Азбука в картинки

Писане by mamazavinagi Чет 16 Окт 2008, 18:17

[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this link.]
mamazavinagi
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Азбука и забавление

Писане by Schatzе Пет 23 Яну 2009, 01:06

[You must be registered and logged in to see this link.]
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:43

Ето една игра, която е подходяща за 3-годишни деца.

Събрали се зайчета.... пет. ( изнасят напред едната ръка и покават 5-те пръстчета)
Строили се всички... в ред.( с една ръка правят мах пред тялото на ниво пояс)
Белички... дебелички,( имитационно движение с две ръце встрани , като делвичка, могат и да се поклащат)
с ушенца... като листенца, ( правят "ушенца" с по 2 пръстчета над главичката си)
с мустаци... като на юнаци.( с показалците на двете ръце показват от под нослето си колко са дълги мустаците. Могат да показват, че са дълги и навити на масури, т.е. да правят и кръгообразни движения)
Строили се, преброили се: едно, две, три, четири, пет....( броят пръстите на ръцете си, като на "5" отново изнасят едната ръка напред и показват петте разтворени пръсчета)
и заиграли на... телефон.( с едната ръка имитират слушалка на телефон и я слагат до едното ухо )
Първото казало... слон.( 1 дете в "телефонната слушалка")
Второто чуло...кон.( също като първото)
Третото казало... внуче.( като предходните две)
Последно чуло... куче.( същото прави и последното дете в редицата)
Хукнали всички през глава с вик:
"Куче! Куче! Де го, де?" ( На "Куче! Куче!" всички са хванали главичките си с 2 ръце. На" Де го, де?" могат да се озъртат с различни движения на тялото и позиции на ръцете)
Хайдееее, телефонът отиде.( На ХАЙДЕЕЕ - правят кръгове с едната ръка пред тялото, на ТЕЛЕФОНЪТ -" слушалка", на ОТИДЕ - разтварят двете ръце встрани и повдигат рамене нагоре).
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:43

Eдна броилка, в която се "играе " с пръстите на ръцете:

Eдно, две ,три-пръстчета добри.
Четири, пет, шест-слушаха ме днес.
Седем, осем, девет - миха се одеве.
Десет - тука спри и пак ги повтори!
Eдно, две ,три - сладка каша ври
Четири, пет, шест - искаш ли петмез?
Седем, осем, девет - близнах си одеве.
Десет - тука спри и пак ги повтори.
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:49

Тази беше любима на Дани.
Да покажем как растат гъбките в гората, /вдигат ръце напред и до горе/
как те сладко,сладко спят долу сред тревата. /клякат и "заспиват"
Ситен дъжд ги щом полей,после слънчо ги огрей, /става с рр напред и раздвижва пръсти нагоре-надолу, имитират дъжд/ или аз му роша косичката
вижте колко много гъбки има във тревата. /скача на място с два крака/

върху елементарна мелодия и повторение на стиховете е подходяща за раздвижване при най-малките
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:49

Лявата ръчичка има пръсти -пет
Дясната ръчичка има пръсти -пет.
С лявата и дясната,аз ще стисна здравата
пълната паничка с пресничка водичка,
зайчето да пие ще го вардим ние.

****************************************

Имам две ръчички и двете мънички
с едно пръстче,с две пръстчета
с три,четири,пет-сладки като мед.
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:51

Игра с пръсти

Свито, свито юмруче, - лява ръка свита на юмрук
кой ли ще го отключи,
ето с това ключе, ще го отключа - показва "ключето"
отключ - движение за отключване, покзва се отворена длан
палец - това е татко, здрав и силен,
показалец - това е мама нежна и добра,
среден - това е батко най голям,
безимен - тава е кака,
малешка - а това съм аз , най-мъничак,
Това е моето семейство!

Играта се повтаря и с другата ръка
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:53

Тухличка по тухла, (на всяка сричка едната длан се поставя над другата)
къща построихме.
То-о-лкова широка, (ръцете са встрани)
то-олкова висока . (ръце - горе)
А коминче? А коминче? (ръце на кръста, оглеждат се)
Още тухлички вземете (навежда се с ръце до пода)
и коминче построете! (подскача с ръце високо горе)
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:53

Игра с ръце

Къщичката малка -покривче с ръцете
като залъгалка- въртележка с ръце
със прозорче - кръстосваме показалците
и с вратичка - успоредно ръцете
гуши се в гората - ръцете под бузката за спане
като малка птичка - кръстосват се длани за крила.
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Съб 27 Мар 2010, 23:55

Музикална игра "Малките животни' / с имитационни движения/

Аз съм малко котенце, кой не ме познава.
Правя туй, което, мяу, всяко коте прави.
Мяу - мяу- мяу/4пъти
Аз съм малко патенце, кой не ме познава.
Правя туй, което , па, всяко пате прави.
Па-па-па /4 пъти
Аз съм малко бръмбарче, кой не ме познава.
Правя туй, което, бръм, всеки бръмбар прави.
Бръм-бръм-бръм /4 пъти
Аз съм малко жабченце, кой не ме познава.
Правя туй, което, квак, всяко жабче прави.
Квак-квак-квак /4 пъти
Аз съм малко щъркелче, кой не ме познава.
Правя туй, което, трак, всеки щъркел прави.
Трак-трак-трак /4 пъти

[You must be registered and logged in to see this link.]
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Schatzе Нед 28 Мар 2010, 00:06

Да събудим пръстите

Палчо, събуди се
Показалчо, разсъни се,
хайде, среден, стига спа,
ти, Безимен, не разбра.
Кутре, кутре, кутренце,
мое малко момченце,
хайде да си поиграем,
както ний си знаем.

Описание: Лявата ръка е във вертикално положение, като пръстите са леко разтворени. Показалецът на дясната ръка докосва последователно върха на всеки един от пръстите на лявата ръка, като го свива и след това пак го изправя. Следва смяна на ръцете, т.с събуждаме пръстите на дясната ръка.

Играта е мн.забавна и децата я обичат.
Schatzе
Schatzе
Администратор
Администратор


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by iletoili Нед 28 Мар 2010, 13:54

СТРАХОТНО Усмивка
iletoili
iletoili
форум-фен
форум-фен


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Павлина-Котова128

Писане by Гост Чет 09 Сеп 2010, 22:58

Аз искам да кажа че всички игри и работи за децата са страхотни :) :П: Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
avatar
Гост
Гост


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Lindzi Пон 29 Авг 2011, 12:12

[You must be registered and logged in to see this link.]
Lindzi
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by mamita69 Пет 27 Яну 2012, 09:35

Момичета ние учим буквите от тук[You must be registered and logged in to see this link.]
mamita69
mamita69
начинаещ
начинаещ


Върнете се в началото Go down

Развиващи игри. Empty Re: Развиващи игри.

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите