Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
+12
momoni
mamazavinagi
jul4e
nellyyy
mavi
Далия
Cveti789
baby_188
teqnstal
Дени :)
gti
Dani
16 posters
Страница 1 от 2
Страница 1 от 2 • 1, 2
Полезни ли са компютърните игри за децата?
Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Няма лошо да играят игри на компютъра,стига да е с мярка.
Dani- Администратор
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Не смятам,че са полезни,което не значи,че въобще нетрябва да играят
gti- любител
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
gti написа: Не смятам,че са полезни,което не значи,че въобще нетрябва да играят
И аз
Дени :)- спечелен за каузата
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Според мен от една страна са полезни от друга вредни.Защото от компютрите се черпи доста полезна информация която да им потрябва за напред .А са вредни защото могат да научат и доста информация за която смятам,че синът ми е малък все още.
teqnstal- форум-фен
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Според мен всичко трябва да е с мярка.За едно дете е по-добре да тича и играе на вън, отколкото да седи постоянно пред компютъра.От време на време може - няма да навреди, но не трябва да се прекалява.
baby_188- начинаещ
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
и аз така смятамgti написа: Не смятам,че са полезни,което не значи,че въобще нетрябва да играят
Cveti789- Модератор
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Аз гласувах с "Да", защото в нашият случай са много полезни. Спомагат за концентрацията на дъщеря ми, която е с диагноза Хиперактивност и дефицит на концентрация. Но разбира се, трябва да е с мярка.
Далия- упорит
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
И аз мисля,че са полезни,но трябва да се стои пред тях с мярка.
mavi- Администратор
Стоенето пред компютъра разваля стойката на децата
ами ние започнахме с каквито игри намеря в интернет,но вече имаме папка ИГРИ,в която има само образувателни от типа на Цифренка,Буквенка,Сметалчо и такива работи.Оставям Кики да играе колкото иска и той никога не прекалява.
Открих тази статия- дано Ви е полезна.
Стоенето пред компютъра разваля стойката на децата
Изследване е показало, че 40% от децата и юношите не могат да държат тялото си изправено, когато не седят.
Когато децата прекарват часове в гледане на телевизия или пред компютъра, те развалят стойката си,
защото се изкривява усещането им за собствените им тела, показва
9-годишно изследване на учени от Университета на Саарбрюкен в Германия,
предаде ДПА.
Специален тест е бил използван, за да се изследват 1600 момичета и момчета на възраст от 7 до 16 години.
Експериментаторите са анализирали и измерили телата им, докато
децата са стояли прави в продължение на 1 минута, първо с отворени очи,
а после - със затворени. Изследването е показало, че 40% от децата и
юношите не могат да държат тялото си изправено, когато не седят. Гърбът
им се привежда, главата клюмва, раменете увисват, тялото видимо се
накланя напред или назад.
Проблемите са били по-явни у деца, които дълго време гледат телевизия или седят пред екрана на компютъра. Стойката им е била още по-лоша, когато децата са изследвани, докато са със затворени очи.
При гледане на телевизия и игра на
видеоигри се тренира зрението, но другите сетивни възприятия не се
използват и сетивата не се упражняват достатъчно.
Известно е, че за добрата стойка и за движенията са важни не само
очите, но и зони върху ходилото, в кожата, мускулите, сухожилията и
ставите, а също и ухото. БТА
Компютърните игри са опасни за здравето на децата
Препоръчва се на видеоигрите да се поставят здравни предупреждения като при цигарите.
Препоръчва се на видеоигрите да се поставят здравни предупреждения като при цигарите.
Британски експерти препоръчват на компютърните игри и видеоигрите
да се поставят предупреждения за вредата от тях, както на цигарите, за
по-добра защита на децата от неподходящо въздействие, съобщи в.
"Таймс".
В доклада си, направен по поръчка на правителството, психоложката
Таня Байрън изтъква, че видеоигрите могат да навредят на развитието на
детските възгледи и ценностна система, както и да направят
подрастващите безчувствени към насилието.
Затова тя препоръчва на видеоигрите да се поставят ясни надписи за
възрастови ограничения, а продавачите, позволили си да я нарушат, да
бъдат наказвани с голяма глоба или до пет години затвор.
Докладът, който предстои да бъде публикуван, разглежда също опасностите от сърфирането на децата в интернет.
"Родителите се страхуват да пускат децата си
навън. Затова ги държат вкъщи, но ги оставят да поемат рискове в
мрежата", пише Таня Байрън.
Тя призовава за мащабна образователна кампания за родители, учители и
детегледачи как да се предпазват подрастващите от опасностите на
интернет.
Една от препоръките е родителите да
наблюдават повече какво правят децата в мрежата и да държат компютрите
в хола, а не в стаите. БТА
Открих тази статия- дано Ви е полезна.
Стоенето пред компютъра разваля стойката на децата
Изследване е показало, че 40% от децата и юношите не могат да държат тялото си изправено, когато не седят.
Когато децата прекарват часове в гледане на телевизия или пред компютъра, те развалят стойката си,
защото се изкривява усещането им за собствените им тела, показва
9-годишно изследване на учени от Университета на Саарбрюкен в Германия,
предаде ДПА.
Специален тест е бил използван, за да се изследват 1600 момичета и момчета на възраст от 7 до 16 години.
Експериментаторите са анализирали и измерили телата им, докато
децата са стояли прави в продължение на 1 минута, първо с отворени очи,
а после - със затворени. Изследването е показало, че 40% от децата и
юношите не могат да държат тялото си изправено, когато не седят. Гърбът
им се привежда, главата клюмва, раменете увисват, тялото видимо се
накланя напред или назад.
Проблемите са били по-явни у деца, които дълго време гледат телевизия или седят пред екрана на компютъра. Стойката им е била още по-лоша, когато децата са изследвани, докато са със затворени очи.
При гледане на телевизия и игра на
видеоигри се тренира зрението, но другите сетивни възприятия не се
използват и сетивата не се упражняват достатъчно.
Известно е, че за добрата стойка и за движенията са важни не само
очите, но и зони върху ходилото, в кожата, мускулите, сухожилията и
ставите, а също и ухото. БТА
Компютърните игри са опасни за здравето на децата
Препоръчва се на видеоигрите да се поставят здравни предупреждения като при цигарите.
Препоръчва се на видеоигрите да се поставят здравни предупреждения като при цигарите.
Британски експерти препоръчват на компютърните игри и видеоигрите
да се поставят предупреждения за вредата от тях, както на цигарите, за
по-добра защита на децата от неподходящо въздействие, съобщи в.
"Таймс".
В доклада си, направен по поръчка на правителството, психоложката
Таня Байрън изтъква, че видеоигрите могат да навредят на развитието на
детските възгледи и ценностна система, както и да направят
подрастващите безчувствени към насилието.
Затова тя препоръчва на видеоигрите да се поставят ясни надписи за
възрастови ограничения, а продавачите, позволили си да я нарушат, да
бъдат наказвани с голяма глоба или до пет години затвор.
Докладът, който предстои да бъде публикуван, разглежда също опасностите от сърфирането на децата в интернет.
"Родителите се страхуват да пускат децата си
навън. Затова ги държат вкъщи, но ги оставят да поемат рискове в
мрежата", пише Таня Байрън.
Тя призовава за мащабна образователна кампания за родители, учители и
детегледачи как да се предпазват подрастващите от опасностите на
интернет.
Една от препоръките е родителите да
наблюдават повече какво правят децата в мрежата и да държат компютрите
в хола, а не в стаите. БТА
nellyyy- упорит
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
повечето не са, но такова е времето, вече ги няма игрите навън, сред другите деца или са по-рядко, а те са най-добри
jul4e- начинаещ
Децата в Мрежата - между ползите и опасностите
Правило 1
Не споделяй лична информация за себе си или семейството си докато си онлайн, без разрешението на мама или на татко. Това включва:
Своето истинско име, прякор или псевдоним, а също и тези на своите приятели или членовете на твоето семейство.
- Истинският адрес на семейството ти и домашния си телефон.
- Града и района, в който живееш, както и района, в който се намира твоето училище.
- Лични и на семейството ти снимки и фотографии.
- Имената (паролите) ти за включване в системи, пароли за достъп и пр.
- Информация за кредитни карти и всякаква друга банкова информация за семейството ти.
- Номера на социални и здравни осигуровки.
Правило 2
Внимавай какво казваш на хората, докато си в чат и въобще - онлайн.
Интернет позволява на всеки да се превърне във всеки друг. Твърде възможно е хората, които разговарят с вас в чат или ви изпращат електронна поща, да не са тези, за които се представят.
Например: възрастни могат да се представят за деца, или обратното; мъже за жени и пр. Най-изобретателни са престъпниците!
Правило 3
Участвай само в дейности в Интернет, които са ти разрешени от родителите.
Правило 4
Никога не се срещай със свои Интернет приятели без съгласието на мама и татко.
Правило 5
Внимавай, когато изпращаш лична информация за себе си или за близките си по електронната поща.
Никога не изпращай по е-mail поверителна информация. Имай пред вид, че информацията по електронната поща може да бъде прочетена от всеки, който би могъл да си осигури достъп до нея. Например: опитен хакер, или просто познат, който знае паролата ти за достъп. А може и да не стигне до човека, до когото я изпращаш, а - до някой друг. И това се случва.
Правило 6
Прави разлика между реклама и развлечение.
Например: рекламиращите често използват известни анимационни герои, когато събират данни за проучвания на потребителския интерес и друга пазарна информация.
10-те златни правила на НЕТИКЕТА!
( "Нетикет" произлиза от други две думи - Интернет и етикет. На англ.: Netiquette)
1. Не забравяй, че отсреща стои човек!
(не бъди груб, уважавай човека отсреща)
2. Придържай се към стандартите от реалния свят!
(спазвай закона)
3. Помни къде си онлайн!
(съобразявай се с това къде се намираш - какво пишеш, как пишеш, какво публикуваш, защо...)
4. Уважавай времето и интернет връзката на другите!
(помисли и за другите, особено когато пращаш големи файлове, задаваш глупави или вече зададени въпроси)
5. Изглеждай добре онлайн!
(проверявай за грешки писмата и публикациите си, използвай езика, който изискват от теб, бъди максимално ясен в изказванията си)
6. Споделяй знания!
(не бъди стиснат, сподели знанията си с нас)
7. Внимавай с „огъня"!
(контролирай чувствата си, не се поддавай на провокации, не отговаряй на обиди, не нападай другите потребители, ако го сториш - извини се)
8. Уважавай личната неприкосновеност!
(дори и да имаш възможност, не чети лична кореспонденция, не публикувай лични файлове и информация на трети лица)
9. Не злоупотребявай с правомощията си!
(ако си системен администратор, модератор..., не злоупотребявай с властта, която ти е дадена)
10. Прощавай чуждите грешки!
(всички грешим, няма безпогрешни)
Не споделяй лична информация за себе си или семейството си докато си онлайн, без разрешението на мама или на татко. Това включва:
Своето истинско име, прякор или псевдоним, а също и тези на своите приятели или членовете на твоето семейство.
- Истинският адрес на семейството ти и домашния си телефон.
- Града и района, в който живееш, както и района, в който се намира твоето училище.
- Лични и на семейството ти снимки и фотографии.
- Имената (паролите) ти за включване в системи, пароли за достъп и пр.
- Информация за кредитни карти и всякаква друга банкова информация за семейството ти.
- Номера на социални и здравни осигуровки.
Правило 2
Внимавай какво казваш на хората, докато си в чат и въобще - онлайн.
Интернет позволява на всеки да се превърне във всеки друг. Твърде възможно е хората, които разговарят с вас в чат или ви изпращат електронна поща, да не са тези, за които се представят.
Например: възрастни могат да се представят за деца, или обратното; мъже за жени и пр. Най-изобретателни са престъпниците!
Правило 3
Участвай само в дейности в Интернет, които са ти разрешени от родителите.
Правило 4
Никога не се срещай със свои Интернет приятели без съгласието на мама и татко.
Правило 5
Внимавай, когато изпращаш лична информация за себе си или за близките си по електронната поща.
Никога не изпращай по е-mail поверителна информация. Имай пред вид, че информацията по електронната поща може да бъде прочетена от всеки, който би могъл да си осигури достъп до нея. Например: опитен хакер, или просто познат, който знае паролата ти за достъп. А може и да не стигне до човека, до когото я изпращаш, а - до някой друг. И това се случва.
Правило 6
Прави разлика между реклама и развлечение.
Например: рекламиращите често използват известни анимационни герои, когато събират данни за проучвания на потребителския интерес и друга пазарна информация.
10-те златни правила на НЕТИКЕТА!
( "Нетикет" произлиза от други две думи - Интернет и етикет. На англ.: Netiquette)
1. Не забравяй, че отсреща стои човек!
(не бъди груб, уважавай човека отсреща)
2. Придържай се към стандартите от реалния свят!
(спазвай закона)
3. Помни къде си онлайн!
(съобразявай се с това къде се намираш - какво пишеш, как пишеш, какво публикуваш, защо...)
4. Уважавай времето и интернет връзката на другите!
(помисли и за другите, особено когато пращаш големи файлове, задаваш глупави или вече зададени въпроси)
5. Изглеждай добре онлайн!
(проверявай за грешки писмата и публикациите си, използвай езика, който изискват от теб, бъди максимално ясен в изказванията си)
6. Споделяй знания!
(не бъди стиснат, сподели знанията си с нас)
7. Внимавай с „огъня"!
(контролирай чувствата си, не се поддавай на провокации, не отговаряй на обиди, не нападай другите потребители, ако го сториш - извини се)
8. Уважавай личната неприкосновеност!
(дори и да имаш възможност, не чети лична кореспонденция, не публикувай лични файлове и информация на трети лица)
9. Не злоупотребявай с правомощията си!
(ако си системен администратор, модератор..., не злоупотребявай с властта, която ти е дадена)
10. Прощавай чуждите грешки!
(всички грешим, няма безпогрешни)
nellyyy- упорит
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Децата и компютърът
Много
родители се страхуват, че децата им няма да си намерят приятелчета и ще
изгубят връзката към реалността, тъй като по цял ден седят пред
компютъра и играят игрички. Опасяват се, че детето ще загуби влечението
си към други игри и спорта.
Има и такива родители, които не изчакват бебето да порастне и още на 6
месеца го занимават със специални програми, създадени за бебета, като
са на мнение, че така подготвят детето по-добре за сблъсъка с днешното
общество.
И експертите по този въпрос имат разногласия: от коя възраст е
най-добре за децата да се сблъскат с компютъра? Не е ли по-добре децата
да се насладят на детството си, преди да навлезат в света на
"изкуствения интелект"?
Или може би е необходимо за детето от малко да се занимава с "новите" медии, за да се развива по-късно по-добре?
Със сигурност може да се твърди, че компютърът е станал част от
ежедневието на човека и през следващите години ще играе още по-голяма
роля. За децата той е едно от многото им занимания в свободното им
време.
Притесненията на родителите, че децата им могат да се пристрастят с
тези технологии, са неоснователни. Изследвания са показали, че малките
"хакери" по никакъв начин не пренебрегват социалните си контакти.
Повечето от тях имат много приятели и спортуват активно.
Компютърът прави децата самоуверени
Компютърът
не се кара и не гледа строго, когато някой направи нещо грешно. Човек
може да пробва толкова дълго, докато се получи желаният резултат.
Детски психолози са стигнали до извода, че деца, които имат проблеми с
концентрацията при учебния процес, при игра на компютъра силите им
разцъфват. Такива деца не се нуждаят от съжаление и щадене, защото това
засилва усещането им, че са "други" и намалява вярата им в собствените
им
способности.
Също и при работа с хиперактивни деца компютърът е от полза. Когато
играят игри, те се държат така, както друг път не са се държали. Копютрите събуждат самоувереността у децата и ги правят хитри- родителите трябва само да "хранят" правилно компютъра!
Много
родители се страхуват, че децата им няма да си намерят приятелчета и ще
изгубят връзката към реалността, тъй като по цял ден седят пред
компютъра и играят игрички. Опасяват се, че детето ще загуби влечението
си към други игри и спорта.
Има и такива родители, които не изчакват бебето да порастне и още на 6
месеца го занимават със специални програми, създадени за бебета, като
са на мнение, че така подготвят детето по-добре за сблъсъка с днешното
общество.
И експертите по този въпрос имат разногласия: от коя възраст е
най-добре за децата да се сблъскат с компютъра? Не е ли по-добре децата
да се насладят на детството си, преди да навлезат в света на
"изкуствения интелект"?
Или може би е необходимо за детето от малко да се занимава с "новите" медии, за да се развива по-късно по-добре?
Със сигурност може да се твърди, че компютърът е станал част от
ежедневието на човека и през следващите години ще играе още по-голяма
роля. За децата той е едно от многото им занимания в свободното им
време.
Притесненията на родителите, че децата им могат да се пристрастят с
тези технологии, са неоснователни. Изследвания са показали, че малките
"хакери" по никакъв начин не пренебрегват социалните си контакти.
Повечето от тях имат много приятели и спортуват активно.
Компютърът прави децата самоуверени
Компютърът
не се кара и не гледа строго, когато някой направи нещо грешно. Човек
може да пробва толкова дълго, докато се получи желаният резултат.
Детски психолози са стигнали до извода, че деца, които имат проблеми с
концентрацията при учебния процес, при игра на компютъра силите им
разцъфват. Такива деца не се нуждаят от съжаление и щадене, защото това
засилва усещането им, че са "други" и намалява вярата им в собствените
им
способности.
Също и при работа с хиперактивни деца компютърът е от полза. Когато
играят игри, те се държат така, както друг път не са се държали. Копютрите събуждат самоувереността у децата и ги правят хитри- родителите трябва само да "хранят" правилно компютъра!
mamazavinagi- Администратор
ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Компютрите,
превърнали се в мощно средство за комуникация благодарение на Интернет,
навлизат все повече и повече в нашия живот – в офисите, училищата,
библиотеките, университетите, магазините. С РС разполагат и все повече
семейства.
Кога да запознаем детето с компютъра?
Когато то прояви интерес – ако разглежда любопитно компютъра, удря
по клавиатурата, наблюдава ви, докато работите или сте в Интернет, ако
му е нтересно, пляска с ръце, смее се и се забавлява, действайте! Ако
не, изчакайте да му дойде времето. За детето никога не е твърде късно
да се запознае с компютъра. Но може да бъде твърде рано.
Тъй като то има огромна нужда от директно взаимодействие с другите,
някои специалисти препоръчват да се избягва дори гледането на телевизор
преди 2 годишна възраст. Според тях най-добрите средства за запознаване
със света във възрастта от 2 до 5 години е простото манипулиране с
обикновени предмети - блокчета, топки, играчки и т.н. А бстрактното
мислене при малкото дете още не е развито, то не може да разбере
напълно компютърните изображения – да свърже образа на котката от
екрана с истинското мъркащо пухкаво същество, което спи на фотьойла.
Макар други специалисти да смятат, че запознаването с компютър може
да стане, когато детето навърши 9 месеца и вече може да седи
самостоятелно, обикновено има смисъл да го направите след 3 годишна
възраст.
Как да направим “първите стъпки”?
За да може вашето дете да се възползва максимално от компютъра,
най-важно е да ограничите времето, което прекарвате пред екрана и да го
превърнете в съвместно преживяване. Показвайте, обяснявайте,
разглеждайте заедно. Имайте пред вид, че за детето компютърът е просто
още една играчка – не му отнемайте тези функции. Нека игрите имат
водещата роля, а не обучението на компютърни умения.
Колко време може да прекарва детето пред компютъра?
Всяко дете задържа вниманието си различно време. За
ориентир може да ви служи неговата възраст – обемът на вниманието расте
с възрастта. Специалистите препоръчват дневното “екранно време” -
общото време, прекарано пред телевизор и компютър - да не надвишава 1 –
2 часа. Ако е повече, то ощетява другите важни за развитието задачи
като: хранене, спане, игра, разговори с възрастните и другите деца и
т.н. За това избягвайте да стоите пред компютъра с детето повече от 30
минути без прекъсване, а в началото – дори повече от няколко минути.
Прекратете веднага, щом се появят първите признаци на умора – детето
спира да гледа в екрана, става неспокойно и започва да мърда, доспива
му се и т.н.
Какви програми да купуваме?
Много от компакт дисковете и игрите за възрастни са твърде бързи,
твърде шумни, твърде сложни и объркващи за детския мозък. Те могат дори
да изплашат детето. Потърсете игри на CD-ROM за деца – можете да ги
намерите книжарниците или да си ги поръчате по Интернет.
Какво може да научи детето от компютъра?
Чрез компютъра детето може: да усъвършенства своите умения за
извършване на фини движения - като натискането на бутона на мишката и
движението на курсора по екрана; да развие представите си за
пространство; да увеличи обема на вниманието си; да научи за кратко
време много нови неща.
Компютрите,
превърнали се в мощно средство за комуникация благодарение на Интернет,
навлизат все повече и повече в нашия живот – в офисите, училищата,
библиотеките, университетите, магазините. С РС разполагат и все повече
семейства.
Кога да запознаем детето с компютъра?
Когато то прояви интерес – ако разглежда любопитно компютъра, удря
по клавиатурата, наблюдава ви, докато работите или сте в Интернет, ако
му е нтересно, пляска с ръце, смее се и се забавлява, действайте! Ако
не, изчакайте да му дойде времето. За детето никога не е твърде късно
да се запознае с компютъра. Но може да бъде твърде рано.
Тъй като то има огромна нужда от директно взаимодействие с другите,
някои специалисти препоръчват да се избягва дори гледането на телевизор
преди 2 годишна възраст. Според тях най-добрите средства за запознаване
със света във възрастта от 2 до 5 години е простото манипулиране с
обикновени предмети - блокчета, топки, играчки и т.н. А бстрактното
мислене при малкото дете още не е развито, то не може да разбере
напълно компютърните изображения – да свърже образа на котката от
екрана с истинското мъркащо пухкаво същество, което спи на фотьойла.
Макар други специалисти да смятат, че запознаването с компютър може
да стане, когато детето навърши 9 месеца и вече може да седи
самостоятелно, обикновено има смисъл да го направите след 3 годишна
възраст.
Как да направим “първите стъпки”?
За да може вашето дете да се възползва максимално от компютъра,
най-важно е да ограничите времето, което прекарвате пред екрана и да го
превърнете в съвместно преживяване. Показвайте, обяснявайте,
разглеждайте заедно. Имайте пред вид, че за детето компютърът е просто
още една играчка – не му отнемайте тези функции. Нека игрите имат
водещата роля, а не обучението на компютърни умения.
Колко време може да прекарва детето пред компютъра?
Всяко дете задържа вниманието си различно време. За
ориентир може да ви служи неговата възраст – обемът на вниманието расте
с възрастта. Специалистите препоръчват дневното “екранно време” -
общото време, прекарано пред телевизор и компютър - да не надвишава 1 –
2 часа. Ако е повече, то ощетява другите важни за развитието задачи
като: хранене, спане, игра, разговори с възрастните и другите деца и
т.н. За това избягвайте да стоите пред компютъра с детето повече от 30
минути без прекъсване, а в началото – дори повече от няколко минути.
Прекратете веднага, щом се появят първите признаци на умора – детето
спира да гледа в екрана, става неспокойно и започва да мърда, доспива
му се и т.н.
Какви програми да купуваме?
Много от компакт дисковете и игрите за възрастни са твърде бързи,
твърде шумни, твърде сложни и объркващи за детския мозък. Те могат дори
да изплашат детето. Потърсете игри на CD-ROM за деца – можете да ги
намерите книжарниците или да си ги поръчате по Интернет.
Какво може да научи детето от компютъра?
Чрез компютъра детето може: да усъвършенства своите умения за
извършване на фини движения - като натискането на бутона на мишката и
движението на курсора по екрана; да развие представите си за
пространство; да увеличи обема на вниманието си; да научи за кратко
време много нови неща.
mamazavinagi- Администратор
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Има много интересни и поучителни и полезни игри,но повечето деца ги влекат игри,където е пълно с убийства и такива работи...
momoni- упорит
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Много си права, ама аз като се загледах тая неделя в телевизора, дават и такива филмчета анимационни, за стрелби и разни "робокопи"(че не ги знам как да ги нарека), че и то навсякъде това им се вре в очите и после защо имало насилие между децата.momoni написа:Има много интересни и поучителни и полезни игри,но повечето деца ги влекат игри,където е пълно с убийства и такива работи...
mamazavinagi- Администратор
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
nellyyy написа:ами ние започнахме с каквито игри намеря в интернет,но вече имаме папка ИГРИ,в която има само образувателни от типа на Цифренка,Буквенка,Сметалчо и такива работи.Оставям Кики да играе колкото иска и той никога не прекалява.
И аз съм на това мнение - но за момента, пред компютъра сяда, когато му са омръзнали всякакви игри у дома или когато му е много скучно или трябва да се храни.
Lindzi- SPAMMER
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Все още не съм му позволявала да играе на компютъра. Мислите ли че съм пропуснала нещо? Аз не. Единственото, което иска от тук това са филмчета - да му записвам. Но според мен - дали ще гледа телевизия или ще стои на компютъра - разликата май е само в това, че тук ще му пусна това, което искам аз, а на ТВ каквото пуснат. Ние напоследък имаме спор винаги, когато трябва да излизаме на разходка. Иска да си стои само в къщи. Дали е от топлината, или просто го е примързяло
Schatzе- Администратор
Детето и интернет
Детето и интернет
Постоянно повтаряме на децата си да не разговарят и да не отварят вратата на
непознати. Винаги държим да знаем къде са и с кого са, ограничаваме ги
да не гледат много телевизия или пък да не играят всякакви вредни
видеоигри. Но често забравяме колко много време детето ни прекарва с
мишката в ръка пред компютъра и колко опасно може да се окаже това за
него. Да, интернет е най-голямата “библиотека” в света и предлага
достъп до всякаква информация. А, дали винаги тази информация е
подходяща за нашите деца? Всеки трябва да знае отговора на този въпрос
и да е наясно както с ползата от интернет, така и с “рисковете”, които
крие той.
Улесненията и предимствата, които ни предоставя интернет пространството
Голяма част от информацията, която предлага мрежата би била доста полезна за
нашето дете. Тя предлага богат набор от образователни ресурси:
енциклопедии, речници, дори различни учебни помагала в електронен
вариант, новини, различни любопитни факти за света, който ни заобикаля,
достъп до библиотеки и още полезни услуги за информирането на децата. А
да не говорим колко лесен е достъпа до информацията – за всичко, от
което се интересува детето, за да достигне до всяка точка на света,
трябва само да натисне един бутон и готово – без дори да се отмества от
мястото си.
Обаче до тук с предимствата. Сигурна съм, че няма родител, който да не се притеснява какво точно прави детето му в интернет и дали го ползва правилно. Добре е родителите да са тези,
които първи да въведат детето в услугите, които предлага мрежата, но
това почти никога не става и затова ви остава алтернативата да седнете
заедно с детето и да си поговорите за това. Така че, ако все още не сте
запознати с компютъра, трябва своевременно да изкарате един бърз курс
за да успеете навреме да проконтролирате “сърфиращото” си из интернет
дете (статистиката е доста обезпокояваща – само 28% от родителите от
страните от Европейския съюз умеят свободно да ползват интернет
мрежата). Можете да седнете заедно с него пред компютъра и да му
обясните предимствата и недостатъците, които носи цялата тази
информация, а също така ще можете да го питате деликатно за какво точно
ползва интернет и кои услуги са му познати. Не се чудете ако не успеете
да го изненадате с нещо ново, в повечето случаи детето ще знае много
повече от вас. Ами, да, така са днешните деца – много “по-напред с
материала”, отколкото си мислим ние. Дори тригодишната ми дъщеря знае
какво означава “да свалиш” нещо от интернет и все ми повтаря: Мамо,
кога ще ми “свалиш” ново филмче от интернет? Да, първият път, когато го
изрече и аз бях изненадана, а вече започнах и да се безпокоя за това
какво ли ме чака, когато порасне...
Какви опасности крие интернет за децата и подрастващите
Ако един възрастен може сам да се защити и е достатъчно разумен за да не се
впуска в рисковани запознанства и срещи с непознати в интернет
пространството, то децата от своя страна са доста наивни в това
отношение и лесно могат да се доверят на някой непознат. А “рисковете”
в мрежата са повече, отколкото си мислите:
Какво да правим за да спомогнем за безопасността на детето в интернет
Можете да започнете с въвеждането на някои прости правила, като например, не
го оставяйте да “виси” с часове пред компютъра, ограничете това време,
тъй като има опасност от “пристрастяване”, колкото и сериозно да ви
звучи тази дума. Това може да стане много сериозен проблем, детето ви
може да започне да се държи като “обсебено”, да започне да прекарва
цялото си време пред компютъра и в един момент това може да прерасне в
пристрастяване, от което детето да не може да се откъсне. Все пак този
проблем се среща по-рядко, но от друга страна пък дългото стоене пред
компютъра пречи на социализирането на детето, което вече си е доста
често срещано последствие от дългото стоене пред монитора.
Какво още можете да направите:
Специален софтуер за филтриране на съдържанието в интернет
На пазара вече има най-различни системи за филтриране на съдържанието, до
което имат достъп децата в интернет. Това са различни типове софтуер,
които предлагат различни функции и имат за цел да предпазят детето.
Какво представляват тези програми:
Постоянно повтаряме на децата си да не разговарят и да не отварят вратата на
непознати. Винаги държим да знаем къде са и с кого са, ограничаваме ги
да не гледат много телевизия или пък да не играят всякакви вредни
видеоигри. Но често забравяме колко много време детето ни прекарва с
мишката в ръка пред компютъра и колко опасно може да се окаже това за
него. Да, интернет е най-голямата “библиотека” в света и предлага
достъп до всякаква информация. А, дали винаги тази информация е
подходяща за нашите деца? Всеки трябва да знае отговора на този въпрос
и да е наясно както с ползата от интернет, така и с “рисковете”, които
крие той.
Улесненията и предимствата, които ни предоставя интернет пространството
Голяма част от информацията, която предлага мрежата би била доста полезна за
нашето дете. Тя предлага богат набор от образователни ресурси:
енциклопедии, речници, дори различни учебни помагала в електронен
вариант, новини, различни любопитни факти за света, който ни заобикаля,
достъп до библиотеки и още полезни услуги за информирането на децата. А
да не говорим колко лесен е достъпа до информацията – за всичко, от
което се интересува детето, за да достигне до всяка точка на света,
трябва само да натисне един бутон и готово – без дори да се отмества от
мястото си.
Обаче до тук с предимствата. Сигурна съм, че няма родител, който да не се притеснява какво точно прави детето му в интернет и дали го ползва правилно. Добре е родителите да са тези,
които първи да въведат детето в услугите, които предлага мрежата, но
това почти никога не става и затова ви остава алтернативата да седнете
заедно с детето и да си поговорите за това. Така че, ако все още не сте
запознати с компютъра, трябва своевременно да изкарате един бърз курс
за да успеете навреме да проконтролирате “сърфиращото” си из интернет
дете (статистиката е доста обезпокояваща – само 28% от родителите от
страните от Европейския съюз умеят свободно да ползват интернет
мрежата). Можете да седнете заедно с него пред компютъра и да му
обясните предимствата и недостатъците, които носи цялата тази
информация, а също така ще можете да го питате деликатно за какво точно
ползва интернет и кои услуги са му познати. Не се чудете ако не успеете
да го изненадате с нещо ново, в повечето случаи детето ще знае много
повече от вас. Ами, да, така са днешните деца – много “по-напред с
материала”, отколкото си мислим ние. Дори тригодишната ми дъщеря знае
какво означава “да свалиш” нещо от интернет и все ми повтаря: Мамо,
кога ще ми “свалиш” ново филмче от интернет? Да, първият път, когато го
изрече и аз бях изненадана, а вече започнах и да се безпокоя за това
какво ли ме чака, когато порасне...
Какви опасности крие интернет за децата и подрастващите
Ако един възрастен може сам да се защити и е достатъчно разумен за да не се
впуска в рисковани запознанства и срещи с непознати в интернет
пространството, то децата от своя страна са доста наивни в това
отношение и лесно могат да се доверят на някой непознат. А “рисковете”
в мрежата са повече, отколкото си мислите:
- Децата могат да попаднат на интернет страници, забранени за деца – страници,
свързани с насилие, наркотици, порнография и каквото още се сетите - Интернет улеснява контакта на детето с непознати – в т.нар. ‘чатове’, където
може да се разговаря и да се обменя информация с всякакви хора, които
изобщо могат да не са това, за което се представят - Интернет е среда, в която лесно могат да се открият координати, адреси и
телефони на различни хора. Така че предупредете детето да не си дава
адреса и телефона никъде в интернет пространството и на никого. - Може детето, заради дългия престой в интернет, да намали своите социални
контакти до минимум и да започне да води заседнал начин на живот, което
е повече от вредно за него
Какво да правим за да спомогнем за безопасността на детето в интернет
Можете да започнете с въвеждането на някои прости правила, като например, не
го оставяйте да “виси” с часове пред компютъра, ограничете това време,
тъй като има опасност от “пристрастяване”, колкото и сериозно да ви
звучи тази дума. Това може да стане много сериозен проблем, детето ви
може да започне да се държи като “обсебено”, да започне да прекарва
цялото си време пред компютъра и в един момент това може да прерасне в
пристрастяване, от което детето да не може да се откъсне. Все пак този
проблем се среща по-рядко, но от друга страна пък дългото стоене пред
компютъра пречи на социализирането на детето, което вече си е доста
често срещано последствие от дългото стоене пред монитора.
Какво още можете да направите:
- обяснете на детето защо не може да си комуникира с непознати в интернет пространството
- обяснете му защо не трябва да дава каквато и де е лична информация – адреси, телефони и т.н.
- обяснете на детето колко опасна може да е една среща с някой, с когото се е запознало в интернет
- кажете му, че не всичко, което вижда и чете в интернет е истина
- най-добре е да инсталирате специален софтуер, които ще служи за филтър на съдържанието на интернет страниците
Специален софтуер за филтриране на съдържанието в интернет
На пазара вече има най-различни системи за филтриране на съдържанието, до
което имат достъп децата в интернет. Това са различни типове софтуер,
които предлагат различни функции и имат за цел да предпазят детето.
Какво представляват тези програми:
- Списъци с позволени и забранени страници – това
са програми, които създават списъци със страници, до които достъпът е
позволен и такива, до които е забранен. Обикновено тези списъци са
предварително направени и в много случаи не се позволява на родителите
да персонализират и да прибавят нови забранени страници. Списъците се
актуализират периодично от самия доставчик на софтуера. - Блокиране на нежелани страници –
това са програми, които се базират на списъци с ключови думи и блокират
достъпа до страници, които ги съдържат. Най-често те позволяват на
родителите да прибавят нови думи към списъците. - Програми, които дават възможност на родителите да следят страниците, посещавани от детето –
те позволяват на родителя да разбере коя точно интернет страница е
посетило детето, в колко часа е станало това и колко време е продължило. - Програми, които блокират влизането на информация в компютъра – например, влизането на информация чрез електронната поща.
- Програми, които блокират излизащата информация –
като телефонния номер, адреса или други лични данни, което не позволява
на детето да попълва всякакъв вид анкети или други формуляри за
регистрация, които изискват такава информация без да имат правото за
това. - Програми, които позволяват да се регистрират всички разговори, които води детето в чата или форумите.#
mamazavinagi- Администратор
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
Не съм строго против компютрите,няма лошо детето да играе на игри,но не по цял ден.
От друга старна в днешно време образованието е до голяма степен свързано с интренет,малкия брат на мъжа ми е 11клас и непрекъснато им дават задачи от интернет-да правят разни проекти,доклади и т.н.
От друга старна в днешно време образованието е до голяма степен свързано с интренет,малкия брат на мъжа ми е 11клас и непрекъснато им дават задачи от интернет-да правят разни проекти,доклади и т.н.
Гост- Гост
Компютърът може да увреди зрението на детето
Компютърът може да увреди зрението на детето
Една от честите последици от заседяването пред екрана е ранното късогледство.
Тъй като зимата държи децата повече в къщи, много от тях се забавляват
с игри на компютъра. Това не само ограничава физическата им активност,
но вреди и на зрението им.
Деца, които прекарват много време на компютъра, са изложени на риск да
преуморят очите си и дори да развият т.нар. “синдром на компютърното
зрение”, въпреки че сериозността на това състояние все още се дискутира.
Някои добре познати симптоми на преумора на очите са главоболие,
постоянно търкане на очите, сухи очи и замъглено зрение. Тези симптоми
обикновено изчезват, когато детето спре да играе на компютъра.
Когато е пред екрана, детето се напряга да се фокусира върху монитора,
а това може да доведе до по-сериозни проблеми. Взирайки се в осветения
екран, окото обаче не се фокусира върху него, а зад него, така че то
трябва да се настройва през цялото време да вижда добре. Специалистите
твърдят, че това може да доведе до трайно и невъзвратимо увреждане под
формата на ранно късогледство, познато като миопия.
Повечето специалисти препоръчват употребата на специални очила за
работа с компютър, които да предпазват очите от умора. Има и такива
обаче, които са скептични към тях. Те смятат, че трябва да се има
предвид как дългото взиране в екрана уморява очите и препоръчват на
родителите да се съобразяват със следното:
· Убедете се, че мястото, където детето играе на компютър, е подходящо за ръста и телосложението му.
· Екранът трябва да е леко наклонен надолу, под ъгъл 15 градуса.
· Разстоянието между монитора и детето трябва да е около 50 см.
· Ограничете времето между отделните сядания пред компютъра до 20 мин.
· Водете детето си на очен преглед веднъж годишно още от предучилищна възраст.
www.tia.bg
Една от честите последици от заседяването пред екрана е ранното късогледство.
Тъй като зимата държи децата повече в къщи, много от тях се забавляват
с игри на компютъра. Това не само ограничава физическата им активност,
но вреди и на зрението им.
Деца, които прекарват много време на компютъра, са изложени на риск да
преуморят очите си и дори да развият т.нар. “синдром на компютърното
зрение”, въпреки че сериозността на това състояние все още се дискутира.
Някои добре познати симптоми на преумора на очите са главоболие,
постоянно търкане на очите, сухи очи и замъглено зрение. Тези симптоми
обикновено изчезват, когато детето спре да играе на компютъра.
Когато е пред екрана, детето се напряга да се фокусира върху монитора,
а това може да доведе до по-сериозни проблеми. Взирайки се в осветения
екран, окото обаче не се фокусира върху него, а зад него, така че то
трябва да се настройва през цялото време да вижда добре. Специалистите
твърдят, че това може да доведе до трайно и невъзвратимо увреждане под
формата на ранно късогледство, познато като миопия.
Повечето специалисти препоръчват употребата на специални очила за
работа с компютър, които да предпазват очите от умора. Има и такива
обаче, които са скептични към тях. Те смятат, че трябва да се има
предвид как дългото взиране в екрана уморява очите и препоръчват на
родителите да се съобразяват със следното:
· Убедете се, че мястото, където детето играе на компютър, е подходящо за ръста и телосложението му.
· Екранът трябва да е леко наклонен надолу, под ъгъл 15 градуса.
· Разстоянието между монитора и детето трябва да е около 50 см.
· Ограничете времето между отделните сядания пред компютъра до 20 мин.
· Водете детето си на очен преглед веднъж годишно още от предучилищна възраст.
www.tia.bg
mamazavinagi- Администратор
Компютърната зависимост при децата
cveti555- Администратор
Видеоигрите правят децата зли и болни
Видеоигрите, по които се увличат деца от най-различна възраст,
разрушават тяхното здраве, а също така способстват за формирането на
агресивен и избухлив характер. До това заключение стигнаха шведски
психолози от Кралския Институт.
Както показали проведените от тях изследвания, в които взели
участие няколко хиляди деца на възраст от 5 до 15 години, в случаите,
когато детето прекарва за един ден повече от два часа пред компютъра,
то с вероятност от 30-40 процента може да се сдобие с наднормено тегло.
Освен това, след няколко месеца, децата започват да пренасят
„виртуалните емоции" в реалния живот. На първо място тук е стремежът
колкото може по-бързо да унищожат съперника, освен това те стават
агресивни и жестоки. Учените даже предполагат, че такива деца се
отличават със склонност към извършване а противозаконни постъпки, макар
че изучаването на подобни тези не е влизало в задачата на проведеното
изследване.
„Индустрията с видеоигри стана едно от най-доходните направления на
бизнеса, казва Франк Линдбад, ръководител на това изследване. - Само в
Швеция продажбата на игрови приставки и програми носи на
производителите около 200 милиона долара годишно, а в САЩ тази цифра е
около 10 милиарда долара годишно. Създателите на видеоигри „залагат" на
това, че децата много по-бързо от възрастните „се вживяват" в
случващото се „от другата страна на екрана" и се увличат от играта
дотолкова, че не могат да я отличат от реалния живот. И в края на
краищата развлечението прераства в начин на живот."
разрушават тяхното здраве, а също така способстват за формирането на
агресивен и избухлив характер. До това заключение стигнаха шведски
психолози от Кралския Институт.
Както показали проведените от тях изследвания, в които взели
участие няколко хиляди деца на възраст от 5 до 15 години, в случаите,
когато детето прекарва за един ден повече от два часа пред компютъра,
то с вероятност от 30-40 процента може да се сдобие с наднормено тегло.
Освен това, след няколко месеца, децата започват да пренасят
„виртуалните емоции" в реалния живот. На първо място тук е стремежът
колкото може по-бързо да унищожат съперника, освен това те стават
агресивни и жестоки. Учените даже предполагат, че такива деца се
отличават със склонност към извършване а противозаконни постъпки, макар
че изучаването на подобни тези не е влизало в задачата на проведеното
изследване.
„Индустрията с видеоигри стана едно от най-доходните направления на
бизнеса, казва Франк Линдбад, ръководител на това изследване. - Само в
Швеция продажбата на игрови приставки и програми носи на
производителите около 200 милиона долара годишно, а в САЩ тази цифра е
около 10 милиарда долара годишно. Създателите на видеоигри „залагат" на
това, че децата много по-бързо от възрастните „се вживяват" в
случващото се „от другата страна на екрана" и се увличат от играта
дотолкова, че не могат да я отличат от реалния живот. И в края на
краищата развлечението прераства в начин на живот."
mamazavinagi- Администратор
К0МПЮТРИТЕ ПРЕДИЗВИКВАТ КЪСОГЛЕДСТВО У ДЕЦАТА
Още
в бъдещите две десетилетия светът ще стане свидетел на истинска
епидемия от късогледство сред децата. Това предупреждават учени от
университета в Сидни, Австралия. Досега прекалено голямо значение се
отдава на наследствеността при късогледството, и тази зависимост
съществува.
Но в живота навлязоха технологии, които пряко влияят върху очите,
това са главно компютрите и телевизията. При продължителни наблюдения
върху деца от 4 до 12 години се установява, че гледането на екрана
повече от 1 час дневно предизвиква малки, но постоянни изменения във
формата на очната ябълка. Те започват още в предучилищната възраст и се
проявяват като късогледство. Трябва да се очаква, че измененията ще
бъдат закрепени генно и 90% от децата на XXI век ще бъдат късогледи от
рождение.
www.chudesa.net
в бъдещите две десетилетия светът ще стане свидетел на истинска
епидемия от късогледство сред децата. Това предупреждават учени от
университета в Сидни, Австралия. Досега прекалено голямо значение се
отдава на наследствеността при късогледството, и тази зависимост
съществува.
Но в живота навлязоха технологии, които пряко влияят върху очите,
това са главно компютрите и телевизията. При продължителни наблюдения
върху деца от 4 до 12 години се установява, че гледането на екрана
повече от 1 час дневно предизвиква малки, но постоянни изменения във
формата на очната ябълка. Те започват още в предучилищната възраст и се
проявяват като късогледство. Трябва да се очаква, че измененията ще
бъдат закрепени генно и 90% от децата на XXI век ще бъдат късогледи от
рождение.
www.chudesa.net
mamazavinagi- Администратор
Трябва ли да играят нашите деца
Ми аз имам син на 12 години и му позволявам да играе на ден по 4,5 часа не е много вредно според мене но не повече :)
Mariela- начинаещ
Re: Полезни ли са компютърните игри за децата?ДЕТЕТО И КОМПЮТЪРА
www.sriokoz.com/documents/temi/deca/monitor%2520deca.pdf+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5+%D0%B8+%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0%D1%82%D0%B0&hl=bg&gl=bg&pid=bl&srcid=ADGEESheJv-bsKNmJEP9VXo0M-zR6Pwd19zqG4khs9g1P19gBlU8VvqgJwdhBDgPT1S2jrjzY-AK2KHgvDaQsJCPiCrB7UMLa7nfyr_Be9XCCqw3AnzlcJ8Qmccz-EkpSlVec7K7KL7Y&sig=AHIEtbRhKmmGRHLJbybnqgJQLqsfGQEzvQ" target="_blank" rel="nofollow">Компютрите и децата
Дали полезни или не - в днешно време няма как да ги ограничим да не го ползват, но може да въведем някои правила, за безопасното им ползване.
Lindzi- SPAMMER
Страница 1 от 2 • 1, 2
Страница 1 от 2
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|